Utrecht, 6 augustus 2019 – Stichting Life Goals Nederland groeit. Sinds kort is het team uitgebreid met maar liefst twee accountmanagers. Waaronder Minke van der Kooi. Minke heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan binnen de sportwereld bij organisaties zoals Kenniscentrum Sport, HAN Sport en Bewegen en de Amsterdamse Sportraad. Maar ook was ze verantwoordelijk voor de coördinatie van een sportimpuls project waarbij kinderen in armoede naar een sportclub werden toegeleid. Hoog tijd om haar beter te leren kennen!

“Het was ergens halverwege april, na een reis van ongeveer 8 maanden en ik in Calcutta was aangekomen. Ik opende mijn laptop en LinkedIn wist mij te vertellen dat Stichting Life Goals Nederland op zoek was naar een accountmanager. Mijn reis zat er nog niet op, maar deze kans was zo aantrekkelijk dat ik toch een sollicitatiebrief heb geschreven. Een paar Skypegesprekken en vluchten verder, mag ik me inmiddels met trots accountmanager noemen bij deze mooie club. Een club met een missie waar ik volledig achtersta.

Minke van der Kooi

“Door de jaren heen heb ik veel mensen ontmoet die door sport, hoop op een beter leven kregen.”

Dat sport de kracht heeft om mensen letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen, weet ik allang. Uit de theorie, maar zeker ook uit de praktijk. Als klein meisje, vol energie lukte het mij pas om stil te zitten en te luisteren naar mensen nadat ik lid werd van de lokale gymnastiekvereniging. Later hebben de vele trainingsuren in de turnhal geholpen om me te concentreren op school.

Als projectleider van een Sportimpuls project in Amsterdam ervoer ik dat sport voor kinderen in armoede een prachtig middel kan zijn. Sport kan voor deze jongeren een uitlaatklep zijn. In sport kan je je emoties kwijt, maar vind je ook afleiding. In Zuid-Afrika zag ik dat kinderen uit sloppenwijken zich beter gingen ontwikkelen wanneer ze gymles kregen. En bij Kenniscentrum Sport hoorde ik verhalen van kwetsbare jongeren uit krachtwijken die opbloeiden bij de vechtsport club in hun wijk. Door de jaren heen heb ik veel mensen ontmoet die door sport, hoop op een beter leven kregen. Al deze ervaringen dragen bij aan mijn vertrouwen en geloof in de kracht van sport.

Ik gun ieder mens een positieve sport ervaring, zoals ik die heb gehad en ken. Daarom ben ik trots dat ik voor Stichting Life Goals Nederland werk. Als accountmanager ga ik, samen met mijn collega’s, ervoor zorgen dat nog meer mensen in Nederland toegang krijgen tot sportaanbod. Want waar je ook vandaan komt, wat je levensdoel ook is, ik ben ervan overtuigd dat sport een middel is dat je kan helpen bij het bereiken van dat doel.”

Benieuwd hoe Stichting Life Goals Nederland werkt? Klik dan hier.

Contact opnemen met Minke?
Email: minke.vanderkooi@stichtinglifegoals.nl

Stichting Life Goals Nederland wordt financieel ondersteund door: VriendenLoterijLeger des HeilsRabobank Foundation, Adessium Foundation en de Zorg van de Zaak Foundation.

Join the discussion One Comment

• Ismail says:

Hoi
    Ik heb vraagje ik heb ook certificaat van life goals als Maatschappelijke coach sporten..En ik had ook paar lees gegeven naar de Dak mensen in Bergen op zoom .maar nu ben ik nu verhuized naar Amsterdam . misschien kan ik mensen. Plij maken .Gr Ismail