Life Goals zet sport in als een doeltreffend middel voor nieuw perspectief

Wij richten ons op mensen die om welke reden dan ook zijn vastgelopen in het leven. Dak- en thuislozen, statushouders, verslaafden, zwerfjongeren, tienermoeders, ex-gedetineerden of verwarde personen die in de opvang zitten. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze kwetsbaar zijn, maar wel meer grip op hun leven willen krijgen. Sport is bij ons het middel om deelnemers weer het zelfvertrouwen te geven iets van hun leven te maken.

Daarom zijn wij aanjager van sociale sportinitiatieven. We genereren middelen en ontwikkelen projecten. En onze partners door het hele land doen de uitvoering. Op deze manier bereiken wij jaarlijks duizenden mensen en creëren wij maximale impact.

Onze aanpak

Sport kan mensen in beweging krijgen. Letterlijk, maar ook in de zin dat sport het vonkje kan zijn. Sport biedt inspiratie om het leven weer op te pakken. Het probleem is vaak dat onze doelgroep geen toegang heeft tot het reguliere sportaanbod.

Wij helpen sportondernemers bij het opzetten en versterken van hun sociale sportinitiatieven. We bieden begeleiding en nuttige tools. Ook genereren we geld en ontwikkelen we projecten voor specifieke doelgroepen. Zo hielpen we afgelopen jaren tientallen sportinitiatieven vooruit.

Dankzij Life Goals worden nieuwe initiatieven gelanceerd en bestaande initiatieven versterkt. Onderzoek toont aan dat 1 euro investering in Life Goals, 3 euro maatschappelijk rendement oplevert (Society Impact, 2019).

Ook een sociaal sportinitiatief starten?

Zelf aan de slag?

Werk je aan een sociaal sportinitiatief? Of wil je een project voor kwetsbare mensen uitvoeren in jouw wijk? Dan helpen wij graag.

Met Life Goals helpen we sociale sportondernemers graag verder. Van zorg– en welzijnsinstellingen, sportverenigingen tot sportondernemers. Afgelopen jaren hielpen wij tientallen initiatieven met doorontwikkeling. Wij zorgen voor kennis, geld en concrete projecten waarmee jij meer impact kan maken in jouw stad of wijk. Op deze manier snijdt het mes aan twee kanten.

Benieuwd naar wie je voor gingen? Kijk hier voor een overzicht van alle Life Goals partners.

Life Goals Nederland wordt ondersteund door:

Meer informatie over Stichting Life Goals Nederland