Glenn Helder

Ambassador European Life Goals Games

Congress 'The Social Value of Sport'

Will we see you there?

Buy the European Life Goals Games shirt!

at the Jaarbeursplein in Utrecht

Prefer English? Click here!

European Life Goals Games 2021

De European Life Goals Games 2021 is een groots opgezet sociaal sportevenement. In een week tijd kunnen meer dan 400 kwetsbare deelnemers uit tien Europese landen de kracht van sport ervaren. De European Life Goals Games 2021 wordt gehouden in september 2021, tijdens de European Week of Sport 2021. De week staat volledig in het teken van sport, broederschap en het opdoen van nieuwe ervaringen staat. Een week waarin alle deelnemers in hun kracht worden gezet.

Veel deelnemers kennen een moeilijk leven. Een dak boven het hoofd en een dagelijkse maaltijd zijn belangrijker dan geregeld sporten en bewegen. Toch draagt sporten bij een gezonder leven en regelmaat. Door deel uit te maken van een team doen deelnemers sociale vaardigheden op en krijgen ze meer zelfvertrouwen.

Op onze website www.europeanlifegoalsgames.com vind je meer informatie over het evenement zelf.

Partners: Europese Commissie, Leger des Heils, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Doelgroep: Kwetsbare personen uit verschillende Europese landen.

European Life Goals Games

Koop nu je tickets!

Bemachtig nu snel je ticket, want er zijn maar een beperkt aantal plekken vrij in het stadion voor bezoekers! De entree is tijdens het gehele evenement compleet gratis. Wel dien je voor elke dag een los ticket te kopen. Zorg je dat je een negatieve PCR-test, een vaccinatie- of een herstelbewijs hebt? Alleen dan kunnen we je binnenlaten. Tot dan!

Koop tickets!

Heb jij het European Life Goals Games shirt al?

Stichting Life Goals gelooft in kansen. In tweede kansen. In derde kansen. En in alle kansen daarna. Elk mens doet ertoe. Niemand mag buitenspel staan. Elk leven is het waard om geleefd te worden. Bij de aankoop van dit shirt, zal één ander shirt gedoneerd worden aan iemand in de maatschappelijk opvang bij het Leger des Heils Midden-Nederland.

Deze mensen hebben vaak zoveel problemen dat ze in de maatschappij niet willen, kunnen of mogen meedoen. Juist hen wil het Leger des Heils een veilige plek en begeleiding bieden, zodat er weer ruimte ontstaat om stappen te zetten richting herstel van het gewone leven. Samen vinden wij dat sport een belangrijke rol kan spelen in dit herstel. Samen zorgen we er zo voor dat niemand buitenspel komt te staan.

Geef jij hun net zo’n tweede kans door een shirt te kopen en daarmee iemand in de maatschappelijke opvang te helpen? Koop er een tijdens de European Life Goals Games!

Maatschappelijke Waarde van Sport

Het meerendeel van de deelnemers zal op het sportveld de strijd met elkaar aan gaan, een kleinere delegatie laat zich vooral uitdagen op intellectueel gebied. Ook een internationaal congres met het thema ‘De Maatschappelijke Waarde van Sport’ maakt deel uit van het programma. Het congres zal op vrijdag 17 september van 09.30 uur tot 14.00 uur plaatsvinden. Brecht van Hulten, Dolf Jansen, Sandra Pellegrom en Glenn Helder zullen hun opwachting maken tijdens het congres. Zij zullen hun visie geven op de toegevoegde waarde van sport voor de doelgroep. Wil je hierbij zijn? Schrijf je in!

Inschrijven!

De European Life Goals Games wordt mede mogelijk gemaakt door