European Life Goals Games 2021

De European Life Goals Games 2021 is een groots opgezet sociaal sportevenement. In een week tijd kunnen meer dan 400 kwetsbare deelnemers uit tien Europese landen de kracht van sport ervaren. De European Life Goals Games 2021 wordt gehouden in september 2021, tijdens de European Week of Sport 2021. Het sportevenement is speciaal ontworpen om sportparticipatie en sociale inclusie te bevorderen. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Commissie.

Op onze website www.europeanlifegoalsgames.com vind je meer informatie over het evenement zelf. Scroll naar beneden als je op de hoogte gehouden wil worden van updates rondom de side-events!

Partners: Europese Commissie, Leger des Heils, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Doelgroep: Kwetsbare personen uit verschillende Europese landen.

Benieuwd naar het sportaanbod in Utrecht? Dat vind je hier!

Wil je op de hoogte gehouden worden van updates rondom de side-events?

Onze voetbalteams worden via ons eigen lokale netwerk geworven. Dit zijn namelijk deelnemers van de lokale Life Goals programma’s. Wel hebben we voor onze side-events plek voor bezoekers om zich aan te melden. We zijn bezig om side-events als capoeira en kickboksen te organiseren. Nog niet alle side-events zijn rond, maar wel kan je al je gegevens achterlaten om op te hoogte gehouden te worden van updates en ontwikkelingen. Zodra je je aan kan melden, zal je van ons een e-mail ontvangen!

Sociaal sportevenement voor mensen uit de opvang

De week van de European Life Goals 2021 staat volledig in het teken van sport, broederschap en het opdoen van nieuwe ervaringen staat. Een week waarin alle deelnemers in hun kracht worden gezet.

Veel deelnemers kennen een moeilijk leven. Een dak boven het hoofd en een dagelijkse maaltijd zijn belangrijker dan geregeld sporten en bewegen. Toch draagt sporten bij een gezonder leven en regelmaat. Door deel uit te maken van een team doen deelnemers sociale vaardigheden op en krijgen ze meer zelfvertrouwen.

Naast de 400 deelnemers is er een belangrijke rol weggelegd voor vrijwilligers uit de doelgroep. Zo doen zij werkervaring op en dragen zij verantwoordelijkheid. Dat is goed voor hun zelfvertrouwen en draagt ook weer bij aan de participatie van de deelnemers.

Een evenement als de European Life Goals 2021 neemt ook veel vooroordelen weg over dak- en thuislozen en andere mensen die een beroep moeten doen op opvang. Uit eerdere evenementen weten we dat er meer begrip ontstaat als bezoekers zelf in contact komen met mensen uit de doelgroep.

Sport én intellectuele krachtmeting

Het meerendeel van de deelnemers zal op het sportveld de strijd met elkaar aan gaan, een kleinere delegatie laat zich vooral uitdagen op intellectueel gebied. Ook een internationaal congres met het thema Sport Impact maakt deel uit van het programma. In de loop van 2021 zal bekend worden welke internationale gastsprekers hun opwachting zullen maken tijdens het congres. Zij zullen hun visie geven op de toegevoegde waarde van sport voor de doelgroep.

Het is al mogelijk om je voor het vijfdaagse voetbaltoernooi van de European Life Goals in te schrijven! Inschrijven kan via de onderstaande link. Later volgt meer informatie over het inschrijven voor de dag toernooien. Of liever vrijwilliger worden? Klik dan hier voor meer informatie.

Meer informatie over Stichting Life Goals