Op 31 december, Oudejaarsdag, is er in de sporthal in Tiel voor de tweede keer de Oudejaars Wintercup georganiseerd door Oby Helpt! en jongerenwerk Mozaïek.

Juist op deze dag is het belangrijk om voor de jongeren iets te organiseren. Zo hebben ze een gezellige dag samen en geen tijd om zich bezig te houden met bijvoorbeeld het afsteken van vuurwerk.

In Tiel is de samenwerking met gemeente heel goed. Wethouder Carla Kreuk-Wildeman is heel betrokken en kwam langs om de prijzen uit te reiken. Zo vertelt ze: ‘Het is echt top om te zien wat er allemaal voor de jongeren wordt gedaan. En het weer zit ook niet mee, dus extra fijn dat er zulke activiteiten zijn.’

Oubayd el Boukrioui, eigenaar van Oby Helpt!, is ontzettend blij met de opkomst van de dag. ‘Vorig jaar organiseerde we het alleen in de ochtend en dit jaar hebben we er een tweede toernooi aan toegevoegd omdat er zoveel enthousiasme was.’ In de ochtend speelden in de categorie ’13-16 jaar’ 8 teams mee net zoals in de categorie ’17 +’ wat in de middag plaatsvond.

Op de tribunes ging het er gezellig aan toe, met teams die elkaar aanmoedigden en families en vrienden die samen de dag doorbrachten. De Oudejaars Wintercup staat nu al op de agenda voor volgend jaar, en we hopen op een nóg groter feest!

In Tiel loopt al een jaar met succes het Life Goals Youth programma. Ook deelnemers van dit programma waren aanwezig.

Foto’s door Edith Scharloo