de Nederlandse ggz, de Nederlandse Vereniging voor PsychiatrieNederlands Instituut van Psychologen (NIP)MIND doen een oproep: laat de ggz niet door de bodem zakken! De toegankelijkheid van de ggz is al ver onder de maat en dreigt zonder actie verder te verslechteren.

Patiënten, psychologen, psychiaters en ggz-instellingen vragen gezamenlijk in een brief aan de informateur om in een nieuw regeerakkoord maatregelen op te nemen die helpen om de situatie op te lossen. Ze roepen o.a. op om meer te investeren in mentale gezondheid zodat de zorgvraag afneemt.

Met Stichting Life Goals ondersteunen wij deze oproep van harte! Wij zetten de preventieve kracht van sport in om mentale klachten te helpen voorkomen én verdwijnen. Dit kan ervoor zorgen dat mensen in sommige gevallen minder lang of geen zorg nodig hebben en wachtlijsten korter worden. Wij zijn trekker van de beweegcirkel ‘Zorg voor mentale gezondheid’ van de Beweegalliantie waarmee we werken aan een betere toeleiding van mentale zorg naar sport.

⭕️ Meer weten over de beweegcirkel ‘Zorg voor mentale gezondheid’? Stuur een mailtje naar Minke (minke.vanderkooi@stichtinglifegoals.nl)

✉️ Ben of ken jij een zorgprofessional die sport wil inzetten voor de GGZ doelgroep maar nog niet weet hoe? Stuur een mailtje naar Dico (dico.dejager@stichtinglifegoals.nl) en we denken graag mee!

Lees hier de hele brief