In Groningen werd vorige week kickbokser en ex-crimineel Joop Gottmers uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de Leger des Heils locatie Beschermd Wonen op de van Swietenlaan. Hij gaf een kickboksclinic en deelde zijn verhaal. De reden voor dit bijzondere bezoek? De viering van het nieuwe calisthenics toestel én om het partnership te vieren tussen MIBOSO, het Leger des Heils en Stichting Life Goals.

Sporten met Life Goals

Bij de Legers des Heils locatie op de van Swietenlaan wordt beweging en sport zeer aangemoedigd bij de bewoners. Om die reden staat er sinds een week ook een prachtig calisthenics toestel zodat bewoners op elk moment buiten kunnen trainen. Daarnaast wordt er wekelijks een sportmoment georganiseerd in samenwerking met MIBOSO en Life Goals. Arjo, mede-eigenaar van MIBOSO, is er elke week en geeft de lessen. Het Life Goals traject dat er loopt is Life Goals Youth, gericht op jongeren die buiten de boot dreigen te vallen. Door middel van Life Goals sessies en sportmomenten wordt ervoor gezorgd dat de deelnemers weer een stapje dichter bij de maatschappij kunnen zetten en zal nog tot en met maart doorlopen. Na het tekenen van de symbolische ondertekening van de 3 partijen stond Joop al klaar om de kickboks clinic te geven.

Kickboksclinic Joop Gottmers

Joop Gottmers, kickbokser en ex-drugscrimineel gaf een hele leerzame kickboksclinic. Met de tip ‘als het thuis niet goed zit ga je ook niet van huis’ startte de clinic met de focus op de houding. Heel wat combinaties van stoten en trappen later had iedereen de basis onder de knie.

Na de clinic kon iedereen bijkomen met een heerlijk bordje Chinees eten en startte Joop met vertellen over zijn levensverhaal. Van klein kind, tot drugscrimineel en kampioen in kickboksen tot ervaringsdeskundige die zijn verhaal deelt. Door het delen van de rugzak die hij bij zich draagt hoopt Joop dat de cliënten die aanwezig waren zelf ook naar hun eigen rugzak konden kijken en dat ze beseffen dat dat helemaal niet erg is en je nog wat van je leven kunt maken. Joop stond open voor alle vragen en achteraf deelde hij ook zijn boek ‘Knock out’ uit zodat de bewoners zijn verhaal in alle rust kunnen lezen. Het Legers des Heils hoopt dat hun cliënten inspiratie opdoen uit het verhaal van Joop voor hun eigen herstel in de toekomst.

In de media: https://www.youtube.com/watch?v=TDjheBZw0Bc