Op 1 juni werd er voor de tweede keer het Life Goals event Den Bosch georganiseerd. En dag vol sportieve activiteiten waar verschillende deelnemers uit het Life Goals project Den Bosch en mensen uit de doelgroep aanwezig waren.  Er werd flink gevoetbald, gevolleybald, gebokst en trefbal gespeeld en afgesloten met een heerlijke BBQ. Het zonnetje scheen en plezier spatte ervan af!

Alle deelnemers verzamelde bij OJC Rosmalen, de vereniging waar de activiteiten vorig jaar ook plaats hebben gevonden. Voordat de dag begon mochten alle deelnemers een Life Goals shirt aantrekken om in te bewegen. Ires Libert, projectleider van Den Bosch, startte de dag met een praatje; ‘Dankjewel dat jullie hier allemaal zijn. Ik hoop dat jullie vandaag lekker gaan sporten en vooral gaan genieten van elkaar.’

Eerst was er een gezamenlijke warming up waar iedereen enthousiast aan meedeed. Nadat de groepen gemaakt waren, ging elke groep naar 1 van de onderdelen toe. Voetbal, volleybal, boksen of trefbal, voor iedereen iets! Na een ronde van 25 minuten werd er doorgewisseld. Omdat de zon zo heerlijk scheen werden er tijdens de pauze ijsjes uitgedeeld aan alle deelnemers. Het ontbrak die dag niet aan gelach. Een van de deelnemers: ‘Ik vind het super om hier vandaag te zijn en lekker te bewegen!’ Ook de begeleiding is enthousiast. Justin en Theun van Linc naar Zorg vertellen: ‘We zijn hier vandaag met 5 cliënten en we vinden het fantastisch om te zien hoe enthousiast ze meedoen en hoe blij ze ervan worden. Zo loopt 1 van onze cliënten voorop bij de warming-up.’

Er wordt ook heel positief teruggekeken op deze dag door Ires en ze legt uit waarom. ‘Tijdens beweegactiviteiten, zoals vandaag tijdens dit evenement, ervaren deelnemers wat dit voor ze kan doen. Ze leren elkaar kennen, wisselen ervaringen uit en geven elkaar tips over hoe ze kunnen werken aan zichzelf. Hier doen we het voor, het brengt verbinding en persoonlijke ontwikkeling. Het creëert momenten waarop de deelnemers tot zichzelf komen en positief kunnen denken” aldus Ires.

Met het motto: Groeien doe je zelf maar niet alleen!” is deze dag zeker geslaagd!

Life Goals Den Bosch is een samenwerking van ´S-PORT met een tiental (welzijns)organisaties zoals Linc naar Zorg, Reinier van Arkel, het Participatiehuis en Stichting Maatschappelijke Opvang.

In de media: https://den-bosch.nieuws.nl/nieuws/121570/samen-in-beweging-met-life-goals-den-bosch