De organisatie van het WK Volleybal en Stichting Life Goals hebben de handen ineen geslagen om sociaal kwetsbare mensen uit te nodigen wedstrijden van het WK Volleybal te bezoeken. Het WK Volleybal vindt plaats van 23 september tot en met 15 oktober, in zowel Nederland als Polen. Met deze maatschappelijke bijdrage willen TIG Sports en de Nederlandse Volleybalbond, die het WK in Nederland organiseren, mensen die normaal niet de mogelijkheid hebben om naar dit soort evenementen te gaan, nu wel deze kans te geven.

De doelgroep van Life Goals zijn mensen die moeite hebben om aangesloten te blijven bij de maatschappij. Dit zijn veelal dak- en thuislozen, (ex-)verslaafden, mensen met een ggz-indicatie of statushouders. Life Goals zet de kracht van sport in om deze mensen perspectief te bieden. Zij doen dit aan de hand van op maat gemaakt sportprogramma’s. Ook organiseren zij jaarlijks één groot sportevenement, de Life Goals Games. Ter ere van dit evenement mogen alle bezoekers van de Life Goals Games ook naar het WK Volleybal.

Michel Everaert, verantwoordelijk voor het WK Volleybal: “Wij als organisator vinden het erg belangrijk om ook mensen die normaalgesproken niet naar dit soort evenementen kunnen, deze mogelijkheid wel te geven. Wij hopen hen hiermee een onvergetelijke dag te laten beleven.’

Life Goals is ook enthousiast met het WK Volleybal samen te werken. Arne de Groote, directeur van Life Goals: ‘De samenwerking met dit evenement biedt een verbreding van het aanbod dat wij onze deelnemers kunnen bieden. Hierdoor ervaren ze niet alleen zelf de kracht van sport, maar zien ze ook wat sport bij anderen teweegbrengt en maken ze de sfeer van een topsportevenement mee. Iets wat ze normaal niet kunnen doen’.

Meer informatie over het WK Volleybal is hier te vinden.