Wil jij het verschil maken voor kwetsbare mensen door middel van sport? En ben jij die energieke creatieveling die concepten weet om te zetten naar de praktijk? Versta je de kneepjes van het vak als het gaat om het organiseren van evenementen? Scoor dan je communicatie & evenementen stage bij Stichting Life Goals Nederland!

Wat doet Stichting Life Goals Nederland?
Stichting Life Goals Nederland brengt kwetsbare mensen in onze samenleving via sport weer in beweging. Wij richten ons op mensen die om welke reden dan ook zijn vastgelopen in het leven. Zoals dak- en thuislozen, verslaafden, zwerfjongeren, status- houders, tienermoeders, ex-gedetineerden, verwarde personen, langdurig werklozen, licht verstandelijk beperkten of mensen die worstelen met eenzaamheid.

Vanuit ons hoofdkantoor in Utrecht coördineren we 24 lokale sportprogramma’s die meer dan 3500 deelnemers bereiken. We hebben ons ten doel gesteld om ieder jaar 8 nieuwe sportprogramma’s op te starten.

De aankomende jaren willen we dus verder groeien. We zijn volop in ontwikkeling, en hebben grote ambities. We zijn een klein en jong team dat grootste plannen heeft. Ondersteunend aan deze plannen zijn we op zoek naar een allround communicatie & evenementen stagiaire die ervaring op wilt doen in de bruisende sportwereld!

Life Goals Nederland

Team Stichting Life Goals Nederland

Naar wie zijn wij op zoek?
We zijn op zoek naar een echte creatieveling met oog voor detail. Je werkt gemakkelijk zelfstandig als samen in een dynamische omgeving. Je vindt het leuk om nieuwe ideeën uit te werken en evenementen te organiseren. Idealiter heb je de skills om visuele uitingen te maken in bijvoorbeeld Photoshop, Indesign en Illustrator. Daarnaast ben je een kanjer in sociaal media en weet je op alle platformen hoe mensen het beste bereikt kunnen worden.

Door jouw hands-on mentaliteit ben je een toegevoegde waarde voor ons kleine team en ben je bereid om te ondersteunen waar nodig. Je start begin februari, maar liever ook eerder en bent direct onderdeel van het team. De communicatie & evenementen stage is voor 36 uur (vier dagen) per week.

Jouw takenpakket

• Social Media beheer: regelmatig posten over nieuwe events, onderzoeken, acties en andere relevante updates dat bijdraagt aan een groter bereik;
  • Grafisch ontwerpen: van social media posts, website banners, posters, advertenties, brochures en factsheets;
  • Website onderhoud: jij gaat ons ondersteunen in het vullen van nieuwe content op onze WordPress website;
  • Evenement organisatie: je ondersteunt het evenement organisatie team bij de planning, communicatie, uitvoer, het onderhouden van contact met Life Goals Programma’s en de ontwikkeling van nieuwe ideeën;
  • Programma communicatiemanagement: Organisatie Life Goals Programma kick-offs en bestellen van kleding voor Life Goals Programma’s.

Jouw profiel

• Skills op grafisch vormgeving gebied: Jij kan zelfstandig visuals maken in Photoshop, Illustrator en Indesign (denk aan social media afbeeldingen, posters, banners, brochures);
  • Je hebt een vlotte pen en jouw schrijfvaardigheid is uitstekend;
  • Jij weet als geen ander hoe je Social Media op de juiste manier beheert en bent op de hoogte van alle trends (Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram);
  • Jij vindt het leuk om evenementen te organiseren;
  • Je hebt bij voorkeur affiniteit met sport;
  • Jij kan goed zelfstandig werken;
  • Je kunt goed omgaan met vrijheid in opdrachten en werktijden;
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denk niveau;
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse spreek- en schrijfvaardigheid.

Wat bieden wij?

• Met een jonge- en groeiende organisatie een ontdekkingsreis door de wereld van sport en welzijnsland;
  • Een bijdrage leveren met de stichting aan de persoonlijke ontwikkeling van veel kwetsbare mensen;
  • Een stagevergoeding van €350,- per maand voor vier dagen meewerken en één dag zelfstudie per week.

Geïnteresseerd?
Is de communicatie & evenementen stage wat voor jou? En denk jij dat je ons nieuwe teamlid kan worden? Stuur dan je CV met een begeleidende brief en/of video naar:
Email: tom.vanketel@stichtinglifegoals.nl

De vacature sluit op 10-01-2019.