Utrecht, 19 juni 2017 – Stichting Life Goals Nederland heeft een geheel vernieuwde monitor ontwikkeld. Daarmee wordt de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers aan de Life Goals-sportprogramma’s nauwgezet in kaart gebracht.

“Met de monitor kunnen wij de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers aan onze sportprogramma’s nog beter volgen”, zegt Wessel Schaling, Landelijk Coördinator van Stichting Life Goals Nederland. “Daar hadden we zelf sterkte behoefte aan, maar dat geldt evenzeer voor onze partners en andere stakeholders.”

Rapportages met harde data
De monitor is op maat gemaakt voor de deelnemers aan Life Goals programma’s. Dat zijn mensen die om welke reden dan ook zijn vastgelopen in het leven en met sociale sportprogramma’s weer meer grip op hun leven krijgen. Hun coaches en begeleiders kunnen de inspanningen en resultaten van de deelnemers real-time volgen. Gemeenten, maatschappelijke organisaties en andere betrokken partijen kunnen na afloop van het sportprogramma een rapportage met harde data krijgen.

De verzamelde gegevens spitsen zich toe op de kernwaarden die Life Goals belangrijk vindt zoals: gezondheid, sociale relaties, veiligheid, zelfvertrouwen en communicatie. De kernwaarden zijn gebaseerd op eigen ervaringen en onderzoek van Wageningen University.

“Resultaten worden zo tastbaar gemaakt”
Aan de hand van de resultaten kan de ontwikkeling van een individuele deelnemer, een team maar ook een heel sportprogramma eenvoudig in kaart worden gebracht. Schaling: “Maatschappelijke organisaties worstelen er vaak mee hun inspanningen concreet te maken, terwijl er steeds vaker om wordt gevraagd. Subsidieverstrekkers willen weten of hun geld goed wordt besteed. Met de monitor worden resultaten heel tastbaar gemaakt.”

Gedurende het sportprogramma vullen begeleider en deelnemer gezamenlijk de scores in. Dat kan tijdens of na een training: invullen kan met een laptop, i-pad of mobiele telefoon en duurt slechts enkele minuten. De monitor kent handige toepassingen voor begeleiders en coaches.

Voor meer informatie over de monitor, zie:

Bouw en ontwerp: Next Empire