Groningen maakt zich op voor finales Dutch Street Cup

By 30 June 2016 No Comments

Groningen maakt zich op voor de finales van de Dutch Street Cup. Het slotstuk van het straatvoetbalseizoen voor mensen uit de maatschappelijke opvang vindt op 9 juli plaats in de Martinihal in Groningen. Honderden straatvoetballers en voetbalsters reizen vanuit het hele land af naar de Groningse hoofdstad voor de laatste krachtmeting.

Na een reeks van vijf speelronden zal beslist worden wie zich mag kronen tot Nederlands kampioen. Het belooft een spektakel te worden met een veelzijdig straatvoetbalprogramma, mooie artiesten en een enorme diversiteit aan activiteiten die bijdragen aan een sfeervol festivalkarakter. Proef de vibe, voel de saamhorigheid en ervaar de unieke entourage zelf als straatvoetbalteams uit alle delen van het land zich opmaken voor een laatste krachtmeting binnen de lijnen. De wedstrijden starten om 10.00 uur. Wethouder Paul de Rook (Sport) zal vanaf 12.30 uur de officiële kick-off verrichten. Rondom de klok van 17.00 uur starten de landelijke finales.

De Dutch Street Cup bestaat uit een reeks straatvoetbalfestivals voor mensen uit de maatschappelijke opvang. Sport wordt hierin als inspirator ingezet voor mensen bij wie het leven om wat voor reden dan ook ontregeld is (geweest). Dit voetbal maakt hun blij, geeft hoop en biedt perspectief. De Dutch Street Cup is een van de programma’s van de Stichting Life Goals, die de kracht van sport inzet om mensen te inspireren weer mee te doen.