Dutch Trainee Cup

Elf sportimpulsaanvragen Life Goals-programma’s ingediend

By 14 April 2016 No Comments

Afgelopen week zijn door elf sportverenigingen in Nederland subsidieaanvragen voor Life Goals-programma’s ingediend via de Sportimpulsregeling van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport. De subsidieregeling geeft lokale sportaanbieders financiële mogelijkheid om mensen die weinig of niet bewegen aan het sporten te helpen.

Van de elf aanvragen zijn er tien ingediend voor het opstarten van de Dutch Trainee Cup. Dit sportprogramma heeft als doel om mensen te betrekken bij de sportvereniging. Hier sporten zij en doen zij werkervaring op doormiddel van vrijwilligerswerk. De andere aanvraag is ingediend voor de Dutch Career Cup, waarin deelnemers naast het sporten ook naar een baan begeleid worden. Een verzoek wordt per stad gedaan, waarin lokaal de gemeente, zorginstellingen en sportverenigingen betrokken zijn. Zo zijn ruim acht Leger des Heils instellingen betrokken bij de reeks aanvragen.

Binnen de Dutch Trainee Cup-aanvragen bestaan niet alleen voetbalverenigingen. Ook sporten als tennis, handbal, fitness, rugby, atletiek en hockey komen aan bod. Medio september wordt bekend gemaakt welke lokale aanvragen daadwerkelijk gehonoreerd worden door het ministerie van VWS. Zie onder het totale overzicht van de Sportimpulsaanvragen voor programma’s van Stichting Life Goals.

Vol huis bij UVS Leiden tijdens ondertekening convenant Dutch Trainee Cup
In de kantine van voetbalvereniging UVS Leiden was het afgelopen week druk voor een woensdagavond. Naast de gebruikelijke voetbaltrainingen die gegeven worden aan de leden van de Leidse vereniging, waren diverse betrokkenen aanwezig voor de ondertekening van de convenant Dutch Trainee Cup. De aanvraag werd ingediend door UVS-Leiden in samenwerking met Leiden Atletiek en VTV-Leiden. De verenigingen gaan samenwerken met zorg- en onderwijsinstellingen De Binnenvest, Stichting Onbeperkt Werk, Stichting Speciaal Onderwijs Leiden.

Totaaloverzicht:
Almere: hoofdaanvrager Almere City FC, Amersfoort: hoofdaanvrager CJVV (voetbal), Amsterdam Zuidoost: hoofdaanvrager Geinburgia (voetbal/tennis), Arnhem: hoofdaanvrager SV Diagonaal ( buurtsportvereniging), Assen: hoofdaanvrager voetbalvereniging Lycurgus,  Gouda: hoofdaanvrager Jodan Boys (voetbal) , sportpartner: atletiekvereniging Gouda, Haarlemmermeer: hoofdaanvrager DSOV (voetbal) i.s.m. De Kikkers (hockey) en VVC (voetbal), Leiden: hoofdaanvrager UVS, sportpartner: Leiden Atletiek,  Rotterdam (Delfshaven): hoofdaanvrager SV Jai Hind (voetbal, zaalvoetbal, fitness), Rotterdam (Zevenkamp): hoofdaanvrager Rotterdamse Rugby Club (rugby), Zaandam: hoofdaanvrager HV Zaanstreek (handbal).