Dutch Street Cup

Sport als inspirator en metafoor voor het leven

By 10 March 2016 No Comments

Sport kan in alle opzichten inspirerend zijn voor de persoonlijke ontwikkeling, want juist binnen de lijnen van het sportveld zijn kernwaarden als teamwork, communicatie, respect, positiviteit en doorzettingsvermogen onmisbaar. In onze sportprogramma’s en events geven wij veel aandacht aan deze elementen, die we met de deelnemers verder uitdiepen in speciale Life Goals Sessies. In teamverband worden deze thema’s behandeld. Met elkaar en de coach worden afspraken gemaakt, die gelden voor alle deelnemers, zowel binnen- als buiten de lijnen.

Interactief
Belangrijk is wel dat wij slechts, door middel van persoonlijke aandacht, een ondersteunende rol spelen. De deelnemers moeten het zoveel mogelijk zelfstandig en op eigen kracht doen. Dit doen wij door speciaal opgezette Life Goals Sessies. Tijdens deze (inter)actieve sessies behandelen wij met deelnemers deze kernwaarden die ook van toepassing zijn in de maatschappij. Naast de sportieve trainingen die in de programma’s worden gegeven plannen we sessies met de spelers, speelsters en begeleidend coach. Onze Life Goals Sessies worden ook tijdens onze evenementen gegeven.

De drang om te overwinnen of om plezier te maken op het sportveld, vertaalt zich als inspirerende factor naar het dagelijks leven. Dat is het mooie van sport. Het werkt motiverend, soms ook corrigerend maar blijft vooral leuk om te doen.

Life Goals Sessies in Eindhoven
Tijdens de Dutch Street Cup in Eindhoven worden deze Life Goals Sessies voor het eerst op een event gehouden. Alle aanwezigen zijn welkom om hier aan deel te nemen. Klik hier voor meer informatie over de Dutch Street Cup in Eindhoven.