Dutch Street Cup

VVV huldigt Venlose fair play winnaars Dutch Street Cup

By 10 December 2015 No Comments

ZEIST, 10 december 2015 – Vrijdagavond wordt het Dutch Street Cup-spelers van Venlo gehuldigd in het seacon stadion -De Koel- van VVV-Venlo. Het team won de fairplayprijs van de Dutch Street Cup en wordt door VVV-Venlo rondom het duel in de Jupiler League tegen Achilles’29 in het zonnetje gezet.

De spelers van het Dutch Streetcup team uit Venlo zijn cliënten van Leger des Heils en Radar. Ze worden ondersteund en begeleid door VVV-Venlo. Wekelijks worden ze onder handen genomen op het trainingsveld door jeugdtrainer Sven Kuypers van VVV-Venlo.

Deze vrijdag worden ze in ons stadion gehuldigd voor de sportieve prestaties die ze hebben behaald tijdens de Dutch Street Cup én vanwege de deelname aan het International Street Football Festival.

De mannen uit Venlo wonnen de Fair Play Cup tijdens de finales van de Dutch Street Cup op het Museumplein in Amsterdam op 11 september. In de sportprogramma’s van Stichting Life Goals is fair play erg belangrijk. Om die reden verdienden ze het ticket voor het International Street Football Festival, een internationaal toernooi dat halverwege november plaatsvond en georganiseerd werd door de Engelse Homeless Football Association.

Dit was een hele bijzondere sportieve ervaring voor alle spelers. Ze volgden workshops, bezochten de voetbalstadions in Manchester en kregen ze een trainingssessie in St. George’s Park, ‘the headquarters of English football’. Een ervaring om nooit meer te vergeten!

Foto: Joana Freitas (tijdens International Street Football Festival, Manchester)