Homeless World Cup

Matchreport: Nederlandse meiden overtuigen tegen Engeland

By 18 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 18 september – Het land dat zich graag presenteert als de uitvinder van het edele voetbalspel legde het vanmorgen af tegen de meiden van oranje. Engeland kwam slechts halverwege de score die het Nederlandse team liet noteren: 6-3.

En dat was mede te danken aan een overtuigende openingsfase van Nederland. Engeland kreeg aanvankelijk geen grip op het spel van de Nederlandse voetbalsters, die via Kell (1-0) en Rox (2-0) het krachtsverschil ook in de score wisten te vertalen. Het was pas daarna dat Engeland wat meer vat kreeg op de wedstrijd en ook kans zagen terug te komen (2-2).

Vanaf dat moment was het duel wat meer in evenwicht, waarbij Nederland in ieder geval wel steeds de leiding in het scoreverloop wist te behouden. De Nederlandse overwinning kwam dan ook geen moment in gevaar. De laatste aansluitingstreffer van de Engelsen (4-3) bleek tevens het laatste wapenfeit . De trefzekerheid van de Nederlandse aanval zorgde uiteindelijk voor een 6-3 eindstand.

Tekst: Nol de Vries
Foto: Alex Walker