Homeless World Cup

Matchreport: Hollandse leeuwinnen strijdend ten onder

By 14 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 14 september – Met volle overgave gingen de Nederlandse dames de strijd aan, maar uiteindelijk bleken de Hongaarse dames met 6-3 te sterk.

Op een nat geregend kunstgrasveld moeten de Oranje dames aantreden tegen het sterke Hongarije dat beide eerste wedstrijden wist te winnen. Vanwege ziekte is de vaste keepster van het Nederlands elftal niet beschikbaar, waardoor spits Roxeanne Ockhuizen nu het doel verdedigt. In een regenachtig decor bepalen de bezoekers het spelbeeld aan het begin van de wedstrijd en al vroeg staat het 0-2. De Oranje Leeuwinnen doen hun naam echter eer aan en vechten zich naast de Hongaren. Desiré Woensdrecht mist een penalty, maar compenseert dit ruimschoots met twee knappe velddoelpunten. Naarmate de eerste helft vordert, ruiken de Oranje dames bloed en trekken naar voren. Uit een snelle uitbraak straffen de bezoekers slordig balverlies af en vlak voor het rustsignaal breiden ze de voorsprong uit met de vierde goal.

Coach René van Rijswijk gebruikt de pauze om zijn team te reorganiseren, maar Nederland loopt zichzelf voorbij in haar ijver de aansluitingstreffer te produceren. De Hongaren zoeken geduldig naar openingen in de Nederlandse defensie en dit levert twee goals op, waardoor de Oranje dames achter de feiten aanlopen. Jenniffer van de Bilt maakt nog wel de derde treffer, maar een 6-3 nederlaag is het maximaal haalbare tegen de sterke Hongaarse ploeg.

Tekst: Berry van Asch