Homeless World Cup

Homeless World Cup voetbalspektakel start zaterdag op Museumplein

By 9 September 2015 No Comments

AMSTERDAM, 9 SEPTEMBER – Op het Museumplein in Amsterdam start zaterdag de Homeless World Cup. 64 dak- en thuislozenteams uit 48 landen zijn onderweg naar Amsterdam. De voetballers komen vrijdag per vliegtuig, auto en trein aan in de hoofdstad. Het WK wordt om 10 uur geopend in het bijzijn van Koning Willem-Alexander.

Aansluitend zullen de Nederlandse teams de openingswedstrijden spelen. De dames spelen tegen Argentinië en de heren nemen het op tegen Noord-Ierland.

In een speciaal voor deze gelegenheid gebouwd straatvoetbalstadion pal voor het Rijksmuseum komen dak- en thuislozen en maatschappelijk kwetsbare mannen en vrouwen vanuit de hele wereld bijeen om hun land te vertegenwoordigen. Het WK motiveert en inspireert hen om grip op hun leven te krijgen.

Tijdens het 8-daagse evenement worden meer dan 50.000 bezoekers verwacht en miljoenen mensen volgen het toernooi online. Er zullen 416 wedstrijden worden gespeeld. Elk team speelt voor een trofee en alle spelers krijgen een medaille tijdens een officiële feestelijke eindceremonie.

Stichting Life Goals is de trotse organisator van de Homeless World Cup 2015, in samenwerking met het Leger des Heils, Gemeente Amsterdam en sportmarketingbureau SportsGen. Het acht dagen durende WK is in 2003 ontstaan en inmiddels uitgegroeid tot een multicultureel voetbalfestival. De Homeless World Cup is life changing. Het biedt 500 dak- en thuislozen uit de hele wereld een kans op een beter bestaan.

Het evenement is vrij toegankelijk voor iedereen. Bekijk hier het speelschema.