Homeless World Cup

Speelschema eerste ronde Homeless World Cup bekend

By 20 August 2015 No Comments

ZEIST, 20 AUGUSTUS 2015 – Met minder dan vier weken te gaan tot de aftrap van de Homeless World Cup in Amsterdam, zijn de wedstrijden in de eerste ronde van het toernooi bekendgemaakt.

Toeschouwers op het Museumplein zullen op zaterdag 12 september de openingswedstrijd tussen de heren van Nederland en Noord-Ierland zien op veld 1 om 11.00 uur. De openingswedstrijd van de dames volgt direct erna, om 11.25 uur, tegen Argentinië, die momenteel vierde staan in de wereldranglijst van het toernooi. Op dag 1 zullen in totaal 32 wedstrijden worden gespeeld op drie verschillende velden voor het Rijksmuseum.

Team Chili, het gastland en tevens de kampioen van vorig jaar speelt de eerste wedstrijd tegen Schotland, die graag aanspraak willen maken op de wereldbeker die zij zelf twee keer wonnen, voor het laatst in Parijs in 2011. De dames van Chili spelen hun eerste wedstrijd tegen de Verenigde Staten.

Andere veelbesproken kanshebbers zijn de teams uit Brazilië en Zuid-Afrika, die hun eerste wedstrijden zullen spelen tegen Argentinië en Namibië. Een aantal teams doet dit jaar voor het eerst mee aan de Homeless World Cup. Herenteams van Israel en Grenada maken hun debut, en bij de damescompetitie doen België, Egypte en Finland voor het eerst mee.

Met acht heren- en twee damesgroepen en een totaal van 64 teams zijn er zeker meerdere favourieten voor de Cup. Naarmate het toernooi vordert, zal het niveau en de snelheid van het spel steeds verder worden opgevoerd. Wie zal de Homeless World Cup winnen? Zullen de Oranje teams er als gastland met de eer vandoor gaan? Kom van 12 tot 19 september naar het Museumplein en maak het spektakel gratis en voor niets mee!

Speelschema Nederland:

Nederland (h) – Noord-Ierland, za 12 sept 11.00u
Nederland (d) – Argentinië, za 12 sept 11.25u
Nederland (h) – Rusland, zo 13 sept 13.00u
Nederland (d) – Wales, zo 13 sept 13.40u
Nederland (h) – Finland, zo 13 sept 17.00u
Nederland (d) – Schotland, zo 13 sept 17.40u
Nederland (h) – Frankrijk, ma 14 sept 13.00u
Nederland (d) – Hongarije, ma 14 sept 14.20u
Nederland (h) – India, ma 14 sept 15.20u
Nederland (d) – Noorwegen, ma 14 sept 18.40u

Klik hier voor het volledige wedstrijdschema van ronde 1 van de Homeless World Cup.