Homeless World Cup

AVOP nieuwe partner Homeless World Cup Amsterdam 2015

By 4 December 2014 No Comments

ZEIST, 4 december – AVOP is partner geworden van de Homeless World Cup Amsterdam 2015. Het adviesbureau op het gebied van organisatieontwikkeling en HR zal daarmee bijdragen aan het multiculturele voetbalevenement dat in september 2015 plaatsvindt op het Museumplein in Amsterdam.

Stichting Life Goals-directeur Arne de Groote is blij over de financiële bijdrage van AVOP. “De steun die AVOP biedt, heeft een zeer waardig doel. Het sportevenement is meer dan alleen voetbal. Met ruim zeventig nationale teams biedt het een wereldwijd podium voor mensen die doorgaans hebben te maken met uitsluiting. Sport vervaagt en doorbreekt grenzen. De Homeless World Cup brengt verschillende bevolkingsgroepen samen en biedt deelnemers de unieke kans om met trots hun eigen land te vertegenwoordigen op een wereldkampioenschap. Het is fantastisch dat AVOP hieraan wil bijdragen.”

Het organisatie- en adviesbureau ziet raakvlakken met de Homeless World Cup. “Met onze advieswerkzaamheden focussen wij ons op de ontwikkeling van mensen. Dit doen wij op basis van persoonlijke doelstellingen, gekoppeld aan organisatiedoelstellingen. Alle spelers en speelsters van de Homeless World Cup hebben hun eigen persoonlijke doelstelling. Het formuleren van eigen doelstellingen, kan positief gevolg hebben in het behalen van hogere doelen, zoals huisvesting en/of controle over drugs- of alcoholgebruik.”

Homeless World Cup Amsterdam 2015
Stichting Life Goals is de trotse organisator van de Homeless World Cup 2015. In samenwerking met het Leger des Heils, Gemeente Amsterdam en sportmarketingbureau SportsGen wordt dit wereldkampioenschap straatvoetbal voor dak- en thuislozen en andere kwetsbare groepen in september 2015 georganiseerd. Het tien dagen durende toernooi is in 2003 ontstaan en inmiddels uitgegroeid tot een multicultureel voetbalfestival met meer dan negenhonderd deelnemers uit zeventig landen. De Homeless World Cup is life changing. Het biedt dak- en thuislozen uit de hele wereld een kans op een beter bestaan. Meer info over de Homeless World Cup: www.hwc2015.nl.