AlgemeenDutch Career CupDutch Street CupMaatschappelijke Sportcoach

Twee Life Goals-programma’s op menukaart Sportimpuls 2015

By 27 November 2014 No Comments

ZEIST, 27 november – Stichting Life Goals staat vanaf 2015 met twee programma’s op de menukaart Sportimpuls. De Sportimpuls is een landelijke subsidieregeling van het ministerie van VWS met als doel om meer mensen langdurig te laten sporten. In 2014 werd er via deze regeling ruim 675.000 euro toegekend voor de programma’s van Stichting Life Goals.

Stichting Life Goals heeft in 2015 twee programma’s beschikbaar waarvoor sportclubs subsidie kunnen aanvragen. Beiden programma’s dragen bij tot de sportparticipatie van mensen in kwetsbare situaties. Het eerste programma draagt de naam ‘Dutch Trainee Cup’. Dit programma heeft als doel om kwetsbare mensen te betrekken bij de sportvereniging. Hier sporten zij en doen vrijwilligerswerk zodat ze werkervaring opdoen. Het tweede programma is de ‘Dutch Career Cup’, waarin de deelnemers naast het sporten ook geholpen worden bij het vinden van een baan.

De Life Goals Cup was in 2014 al onderdeel van de menukaart waarvoor zeven aanvragen werden toegekend met een totaalbedrag van 675.000 euro.Vanaf februari 2015 kunnen nieuwe aanvragen ingediend worden voor de nieuwe ronde Sportimpuls van 2015. Voor meer informatie over de programma’s en de aanvraagprocedure kunt u contact opnemen met Johan Kelders, via info@stichtinglifegoals.nl.