Maatschappelijke Sportcoach

Zeven nieuwe Maatschappelijke Sportcoaches in Rotterdam

By 9 October 2014 No Comments

ROTTERDAM,  9 oktober 2014 – Ter afronding van de cursus Maatschappelijke Sportcoach organiseerde een zevental cursisten afkomstig van het Leger des Heils maandag een sportavond voor kwetsbare mensen. Na afloop van de geslaagde sportavond kregen de trotse cursisten het certificaat Maatschappelijk Sportcoach overhandigd in aanwezigheid van Leger des Heils regiomanager Rotterdam, Gert Kraaijveld. Met deze nieuwe lichting staat de teller in de regio Rotterdam op maar liefst zeventien gecertificeerde Maatschappelijke Sportcoaches.

De cursisten organiseerden een sportavond voor kwetsbare mensen. Het resultaat was nog mooier dan verwacht. Meer dan twintig deelnemers uit alle lagen van de bevolking – ouderen, jongeren, mannen, vrouwen – kwamen vanuit Rotterdam, Spijkenisse en Gouda om gezamenlijk te sporten. Een aantal deelnemers had zelfs familie en vrienden meegenomen die hen aanmoedigden of zelf mee sportten. Onder leiding van de Maatschappelijke Sportcoaches werden basketbal-, volleybal- en voetbalwedstrijden gespeeld waarbij sportiviteit en plezier centraal stonden. Na afloop van het avondprogramma was er zelfs nog tijd voor een wedstrijd met kinderen en familie.

image002

De cursus eindigde met de uitreiking van het certificaat Maatschappelijke Sportcoach in aanwezigheid van Leger des Heils regiomanager, Gert Kraaijveld. “Ik ben verschrikkelijk trots dat wij binnen onze organisatie inmiddels zeventien Maatschappelijke sportcoaches hebben opgeleid. Het is erg belangrijk voor onze cliënten om onder deskundige begeleiding te bewegen en op deze manier ook plezier te hebben”, aldus Gert Kraaijveld. Afsluitend bedankte hij Stichting Life Goals voor haar inzet en de professionele begeleiding van de cursisten.

image001

Cursus Maatschappelijke Sportcoach
De vierdaagse cursus gaat in op diverse onderwerpen waarbij zelfinzicht, team- en persoonlijke ontwikkeling en het organiseren van een sportprogramma voor kwetsbare doelgroepen centraal staan. De cursus is bedoeld voor sportverenigingen en zorg- en welzijnsinstellingen en heeft als doel om de cursisten kennis en handvatten te bieden om een gepast sportaanbod te organiseren voor kwetsbare mensen.

Provincie Gelderland, Stichting Life Goals, Gelderse Sport Federatie en Federatie Opvang bundelen krachten om professionals en vrijwilligers in de sport en zorg- en welzijninstellingen tot Maatschappelijk Sportcoaches op te leiden in de provincie Gelderland. Ben of ken jij een Gelderse Sportcoach en heb je  interesse in de cursus stuur dan een mail naar: info@stichtinglifegoals.nl