Dutch Street CupHomeless World Cup

Gehuldigde Friese voetbalsters spelen rondo met burgemeester Crone

By 8 October 2014 No Comments

LEEUWARDEN, 8 oktober 2014 – Het Dutch Street Cup-team van Leeuwarden is vandaag op het gemeentehuis in Leeuwarden gehuldigd door burgemeester Fred Crone. De voetbaldames behaalden op 13 september de nationale titel tijdens de finaledagen van de Dutch Street Cup in Amsterdam.

Gespannen zaten de Friese speelsters in de ontvangstruimte van het gemeentehuis. Nadat de dames tijdens het eredivisieduel SC Cambuur – Dordrecht (4-1) al gehuldigd waren, wachtten hen nu een officiële ontmoeting met burgemeester Crone. Begeleidt door Elzo Edens, Leger des Heils-directeur Noord Holland en hun eigen trainer en oud-Cambuurspeler René van Rijswijk, betraden de dames het kantoor van Crone.

Als ware voetbalhelden werden de speelsters door de burgemeester ontvangen. Crone sprak zijn genoegen uit over de nationale titel van Leeuwarden: “Zoals jullie tijdens de finale speelden, moet het goed komen op het WK in Chili. We zijn nu al trots op deze prachtige prestatie. Dat kan alleen nog maar mooier worden.”

Na de bemoedigende woorden van de burgemeester, haakte een verslaggever van Omroep Fryslân in. Eén voor één werden de gespannen speelsters geïnterviewd voor een directe live-uitzending met de Friese omroep. Eenmaal in gesprek, nam de spanning af en stonden de speelsters de radiojournalist als profvoetbalsters te woord.

Stichting Life Goals2

Dat de dames over voetbalkwaliteiten beschikken bleek tijdens een voetbalrondo, die prompt ontstond in het kantoor van Crone. De burgemeester liet zich niet onbetuigd, en mengde zich tussen de voetballende Friese dames. Al bleek snel dat Crone het voetbal tijdens het wereldkampioenschap in Chili beter aan de dames over kan overlaten. Daar zullen de speelsters hun echte kunsten vertonen.

Stichting Life Goals3

Het damesteam van Leeuwarden vertrekt 17 oktober met Amsterdam Zuidoost naar Chili voor de Homeless World Cup. Beide teams wonnen de Dutch Street Cup, georganiseerd door Stichting Life Goals, waaraan ruim veertig teams uit de Maatschappelijke Opvang deelnemen. De Homeless World Cup vindt 19 tot 26 oktober plaats in Santiago, Chili. De teams zijn te volgen via www.dutchstreetcup.nl/chili.