Dutch Career Cup

Vitesse.nl: Dutch Career Cup werkt

By 13 June 2014 No Comments

ZEIST, 13 juni 2014 – Vitesse neemt deel aan de Dutch Career Cup, het landelijke re-integratie programma van Stichting Life Goals voor jongeren met een WAJONG of WWB (bijstand)uitkering. Middels een halfjarig voetbaltraject worden de deelnemers klaargestoomd voor het uiteindelijke doel: een betaalde baan! Vitesse publiceerde het volgende bericht op haar website

Begin november startte een enthousiaste groep jongeren aan het Dutch Career Cup project van Vitesse Betrokken. Onder leiding van trainers Henk Matser en Martijn de Wild trokken de spelers en staf gedurende een half jaar intensief op. Vrijdag stond het laatste Dutch Career Cup toernooi op het programma. De Vitessenaren eindigde, na penalty’s, op een knappe derde plaats.

Gedurende het afgelopen half jaar trainden de spelers twee keer per week bij de Arnhemse Boys, Schuytgraaf. Tijdens de trainingen werd gewerkt aan diverse vaardigheden waaronder: afspraken maken en nakomen, respectvol omgaan met medespelers en begeleiding, acceptatievermogen en dergelijke. Naast de trainingen zijn er ook diverse thema bijeenkomsten georganiseerd waarin de deelnemers informatie kregen over bijvoorbeeld solliciteren en omgaan met schuldenproblematiek.

Gaël Kakuta bij de start van DCC 2013|2014

Daarnaast speelde het team vier toernooien waarbij het sportief ook erg succesvol was. De eerste twee toernooien, in Wierden en Assen, eindigden ze op de 2e plek en in Wassenaar wisten ze zelfs de 1e plek te behalen! Afgelopen vrijdag eindigde het team, in de bossen van Zeist, op een derde plaats.

Naast dat het team sportief succesvol was is er ook gescoord op de arbeidsmarkt. Van de achttien deelnemers vonden reeds veertien deelnemers al een (tijdelijke) baan, dit dankzij de inzet van de jobcoaches van het USG Restart en het benutten van het netwerk, zoals Business Club Vitesse-GelreDome.  Vitesse Betrokken is erg trots op haar deelnemers en hoopt ook volgend seizoen weer te kunnen starten met een nieuw DCC elftal.

Twee deelnemers van het DCC-team van afgelopen seizoen

Heb jij een WAJONG of WWB uitkering en wil jij graag samen met Vitesse op zoek naar een betaalde baan? Dan is de DCC het project voor jou! Neem snel contact op met Martijn de Wild, projectleider DCC: m.dewild@vitessebetrokken.nl

Uitslagen DCC-toernooi vrijdag 6 juni in Zeist
ADO Den Haag vs Vitesse |  1-1