Dutch Career Cup

Staatssecretaris Klijnsma bezoekt Dutch Career Cup-team

By 13 June 2014 No Comments

ZEIST, 13 JUNI 2014 – Afgelopen donderdag heeft staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een werkbezoek gebracht aan Vitesse. De voetbalclub uit Arnhem neemt deel aan de Dutch Career Cup, de landelijke voetbalreïntegratiecompetitie van Stichting Life Goals. Vitesse publiceerde het volgende bericht op haar website.

De staatssecretaris in gesprek met deelnemers DCC

In de periode van maandag 2 tot en met vrijdag 13 juni bezoekt de staatssecretaris een groot aantal organisaties, die zich bezig houden met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk helpen. Daarnaast is Klijnsma benieuwd hoe bedrijven zich voorbereiden op de Participatiewet, die naar verwachting op 1 januari 2015 in werking treedt. Vitesse Betrokken zet zich met de Dutch Career Cup (DCC) in om mensen met een WAJONG of WWB (bijstand)uitkering aan het werk te helpen. Middels een halfjarig voetbaltraject worden de deelnemers klaargestoomd voor het uiteindelijke doel: een betaalde baan.

Voorzitter Stichtingsbestuur, Kees Bakker

Staatssecreatris Klijnsma toonde zich tevreden over de verrichtingen van de Arnhemse club met betrekking tot de Dutch Career Cup: “Ik vind het een prachtig project. Het is enorm stimulerend voor jonge mensen. Kijkend naar de resultaten, dan loont het en daar gaat het uiteindelijk om. Dat Vitesse dit doet, is mooi. Een voetbalclub staat daar meestal niet om bekend. Daarom ben ik verheugd hier vandaag te kunnen zijn.”

Martijn de Wild in gesprek met de staatssecretaris

Projectleider Martijn de Wild van de DCC en USG Restart vertelde over de opzet van de Dutch Career Cup. Vervolgens ging de staatssecretaris in gesprek met de deelnemers van de DCC. In de mediaruimte op Papendal was later die middag een bijeenkomst met MVO Solutions, Taxi Linsen, Driestroom en Connexxion. Dit zijn werkgevers in de Business Club Vitesse-GelreDome van Vitesse die zich elk op eigen wijze inzetten om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar werk toe te leiden. Naast de afvaardiging vanuit de staatssecretaris en Vitesse Betrokken waren ook de partners van de DCC aanwezig, namelijk het UWV, USG Restart en de gemeente Arnhem. Vanuit de gemeente was onder andere wethouder Ine van Burgsteden aanwezig.

Wethouder Ine van Burgsteden luistert naar het openingswoord