Set Your Life Goals

Iets goeds doen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten en tegelijkertijd je eigen talenten ontdekken. Dat is bedoeling van de MDT, de maatschappelijke diensttijd. Waarom niet via de sport? Bij Life Goals wordt een MDT aangeboden, die wij Set Your Life Goals noemen. Deze MDT biedt kwetsbare jongeren een kans om met sport het verschil te maken en te werken aan hun eigen toekomst. Ruim 360 jongeren uit Bergen op Zoom, Enschede, Alkmaar, Purmerend, Amsterdam, Harderwijk en Utrecht kunnen de komende jaren kiezen voor een MDT bij Set Your Life Goals.

Partners:  Spurd (Sportbedrijf Purmerend), Gemeente Harderwijk, Stichting Sport-Z, Fitfabriek, Life Goals Amsterdam, Sportaal en Leger des Heils Utrecht.

Doelgroep: Set Your Life Goals richt zich specifiek op kwetsbare jongeren van 14 t/m 27 jaar, maar staat open voor alle jongeren. Denk hierbij aan jongeren die dreigen vast te lopen in het onderwijs, vroegtijdig schoolverlaters of jongeren zonder startkwalificatie.

Ook Set Your Life Goals gemeente worden? Mail dan naar tom.vanketel@stichtinglifegoals.nl.

MDT SYLG

Kwetsbare jongeren ontdekken hun talenten

Bij Set Your Life Goals staan jongeren centraal. Begeleid door een Maatschappelijke Sportcoach gaan ze op zoek naar hun talenten. Doelen worden omgezet in een Life Goals Plan. Want zonder concreet plan blijft een wens een droom.

Bij dit MDT-programma zetten we sport in als middel om kwetsbare jongeren inzicht te laten krijgen in hun talent. Hebben ze hun kracht ontdekt, dan helpen we ze om hun talent in te zetten voor een ander.

Aan de slag met een Life Goals plan

Het traject start met 8 ‘Life Goals Sessies’ op de sportvereniging. Tijdens deze sessies prikkelen we deelnemers met sportactiviteiten om hun talenten en krachten te ontdekken.

Door samen te sporten creëren we een veilige omgeving. Zo ontstaat er een sfeer van vertrouwen en verbinding tussen de deelnemers. We organiseren werkbezoeken naar inspirerende locaties, nodigen ex-topsporters en rolmodellen uit om workshops te geven. Zo krijgen jongeren inspiratie om op ontdekkingsreis te gaan naar de beste versie van zichzelf. Vervolgens stellen deelnemers een eigen ‘Life Goals Plan’ op waarmee zij hun talenten en interesses gaan omzetten in vaardigheden.

Meer informatie? Kijk op www.setyourlifegoals.nl.

Verhalen van anderen

““Ik heb zo veel meer uit Set Your Life Goals gehaald dan ik ooit had kunnen verwachten. Ik heb ontzettend veel geleerd en ik heb een duidelijker toekomstbeeld voor ogen”.”

LandryDeelnemer Set Your Life Goals

““Sport is mijn passie, omdat sport verbindt. Set Your Life Goals is hier het perfecte voorbeeld van!” ”

DialloDeelnemer Set Your Life Goals

“"Als sportcoach heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn kennis over te brengen aan de groep. Deelnemers zijn een enthousiaste groep mensen die bereid zijn om te leren en een sportcoach te worden. De training maakt hen elke keer weer gelukkig, ze zitten vol met energie."”