Dutch Street Cup

Ook Fair Play-winnaar Maastricht gehuldigd op stadhuis

By 10 October 2014 No Comments

ZEIST, 10 oktober 2014 – Het Maastrichtse straatvoetlbalteam dat tijdens de Dutch Street Cup-finales op 12 september het Museumplein in Amsterdam de Bram Korpel Fair Play prijs heeft gewonnen, is op woensdag 8 oktober j.l. op feestelijke wijze gehuldigd in het prachtige middeleeuwse stadhuis van Maastricht.

Het team uit Maastricht, werd vergezeld door een grote groep supporters, ontvangen met koffie en vlaai door wethouder André Willems (Wethouder Arbeidsmarktbeleid, Sociale zekerheid en Reïntegratie, Integraal ouderenbeleid, Stadsbeheer, Vergunnen en toezicht, Stadsdeelwethouder Maastricht-Zuidwest). Naast wethouders Willems was ook Paul Schefman (Voorzitter van de Raad van Bestuur van de LEVANTOgroep), Frans Erens (Algemeen directeur MVV), Maurice Bockting (directeur Maastricht Sport) en Hans-Martin Don (directeur van het Leger des Heils Limburg Brabant) aanwezig. Na te zijn toegesproken door wethouder Willems, die het team niet alleen feliciteerde met het behaalde resultaat, maar tevens zijn excuses aanbood dat hij nog nooit is komen kijken naar een van de wedstrijden, maar hier zeker verandering in zou gaan aanbrengen.

Was het woord aan Frans Erens, die als algemeen directeur van MVV benadrukte dat het straatvoetbal zeer belangrijk is voor het voetbal van morgen, en hier dan ook alle aandacht aan ging schenken. Te beginnen met de eerst volgende wedstrijd: MVV tegen Fortuna Sittard. Na te zijn toegesproken was het tijd voor de huldiging. Alle spelers en begeleiders ontvingen namens de gemeente Maastricht een gloednieuwe Masita sporttas waarmee de teamleden ook in het nieuwe seizoen weer kunnen deelnemen aan de vele wedstrijden die nog zullen volgen.

Na de gebruikelijke groepsfoto, gemaakt in de statige hal van het gemeentehuis, werden de leden van het team intiem getrakteerd op een heerlijke hamburger in het nabij gelegen restaurant van Mc Donalds, waarna men weer, een ervaring rijker, huiswaarts keerde.

Bron: www.stadslabplein.nl