Life Goals Alkmaar

Over Life Goals Alkmaar

Life Goals Alkmaar is een samenwerkingsverband tussen Reakt, Actief Talent, Exodus, Brijder Stichting, Leger des Heils, RCO de Hoofdzaak, GGZ NHN, V.V. Kolping Boys en Sport-Z en wordt mede mogelijk gemaakt door financiële steun van het Oranje Fonds en de gemeente Alkmaar.

Life Goals Alkmaar richt zich op Alkmaarders van 18+ die ondersteuning nodig hebben op een of meerdere leefgebieden. Voor hen kan sporten, bewegen en elkaar ontmoeten in een veilig sportklimaat het vonkje zijn om weer in beweging te komen.

De methodiek van Life Goals is gebaseerd op het in beweging krijgen van kwetsbare doelgroepen. Letterlijk en figuurlijk , omdat mensen door actief deel te nemen aan de programma’s werken aan lichaam en geest. Sport is het middel om mensen op het gebied van zelfvertrouwen, discipline, respect en doorzettingsvermogen te versterken.

Er zijn iedere week, onder begeleiding van door Stichting Life Goals Nederland opgeleide Maatschappelijke Sportcoaches, sportieve activiteiten. De coaches zijn afkomstig en werkzaam bij één van de samenwerkingspartners. Zij zijn met hun betrokkenheid, enthousiasme en (ervarings)deskundigheid bepalend voor het succes van het programma. Zij coachen niet om het winnen, maar hebben vooral oog voor de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemers. Deelname aan de sportactiviteiten is gratis.

Samenwerkingspartijen:
ReaktActief TalentExodusBrijder StichtingLeger des HeilsRCO de HoofdzaakGGZ NHN, V.V. Kolping BoysSport-ZOranje Fonds en Gemeente Alkmaar.

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Alkmaar is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals Programma’s die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Adres:

Berenkoog 35
1822 BH Alkmaar

Contact:

Sander Kager
Mobiel: +31 6 24 12 74 12
s.kager@sport-z.org

Life Goals Alkmaar

Activiteiten Life Goals Alkmaar

Maandag

Sport- en spel activiteiten
v.v. Kolping Boys, Beverdam 3, 1822 AA Alkmaar