Welkom in de Sport

Het project Welkom in de Sport bereikt vluchtelingen en asielzoekers in Nederland. Door te sporten vergeten vluchtelingen hopelijk even hun problemen, ontmoeten ze nieuwe mensen en voelen ze positieve energie. De deelnemers worden begeleid door speciaal opgeleide Maatschappelijke Sportcoaches. Zij weten exact hoe asielzoekers in een veilige omgeving kunnen werken aan het integreren in de maatschappij, sociale contacten op kunnen doen en zichzelf kunnen ontwikkelen.

Twee varianten
Het project Welkom in de Sport kent twee varianten, onderscheiden in de basic en + variant. Het project Welkom in de Sport basic is een korte impuls vanwege de oorlog in Oekraïne, die heeft geresulteerd tot een toestroom aan vluchtelingen in Nederland. Wij willen hen graag de mogelijkheid bieden om te sporten met een eenmalige (reeks) activiteiten.

Welkom in de Sport+ heeft een duurzamer karakter en biedt jonge bewoners van asielzoekerscentra rust, plezier en positiviteit door middel van sport. Het biedt structuur en veiligheid zodat stress vermindert en de leefbaarheid op het asielzoekerscentrum wordt vergroot in een project op maat van 20 weken.

Meedoen aan Welkom in de Sport basic?

Ben je een lokale sportaanbieder, verenigingsbestuur, ondernemer of zorgverlener en wil je dit project uitvoeren? Dat kan!

De projectvoorwaarden zijn als volgt:

• Doelgroep: vluchtelingen en asielzoekers
  • Start project: per direct t/m 31-12-2022
  • Activiteiten: wekelijkse sportles en Life Goals sessies
  • Ureninzet: max. 30 sportlessen á €65,- per keer (ex. BTW)
  • Beschikbare plekken voor Life Goals partners: 8

Hoe kan ik mij aansluiten?
Wil je jouw organisatie aanmelden voor dit project? Doe dan eenvoudig een projectaanvraag via onderstaand formulier.

Mocht je hier vragen over hebben of wil je meer informatie dit project? Neem contact op met hylke.bos@stichtinglifegoals.nl.

Aanvraag indienen.

Meedoen aan Welkom in de Sport +?

Ben je een lokale sportondernemer, verenigingsbestuur, jongerenwerker of zorgverlener en wil je dit project uitvoeren? Dat kan! De projectvoorwaarden zijn als volgt:

• Doelgroep: Bewoners van een COA-locatie tussen de 18-25 jaar
  • Start project; augustus 2023, januari 2024 en/of augustus 2024
  • Activiteiten: Wekelijkse sportactiviteiten op een COA-locatie
  • Ureninzet: 160 uur per traject van 20 weken à €62,50 per uur (incl. BTW) (max 2 trajecten per locatie)
  • Beschikbare plekken voor nieuwe partners: minimaal 8, maximaal 16
  • De uitvoerende organisatie moet een non-profit organisatie zijn (stichting of vereniging).
  • Een sterke relatie met de gemeente is een pre omdat borging erg belangrijk is in dit project.
  • Onze voorkeur gaat uit naar de COA-locaties in de gemeenten: Alkmaar, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Drachten, Emmen, Harderwijk, Heerhugowaard, Nijmegen, Rotterdam, Schalkhaar, Utrecht, Vlaardingen, Zeist

Hoe kan ik mij aansluiten?

Mocht je hier vragen over hebben of wil je meer informatie dit project? Neem contact op met minke.vanderkooi@stichtinglifegoals.nl.

Aanvraag indienen.

Meer informatie over Stichting Life Goals Nederland