Life Goals for Social Change

Je bent nieuw in een land, kent nauwelijks mensen en weet amper de weg. Eenzaamheid ligt op de loer. En met eenzaamheid stress en depressie. Om dat te voorkomen is er Life Goals for Social Change. Dit programma helpt jonge statushouders via de sport aan hun toekomst te werken én Nederlanders te leren kennen.

Voor jonge vluchtelingen is het moeilijk om mee te doen in Nederland. Niet verwonderlijk: bouw maar eens zelf een sociaal netwerk op als je in een vreemd land woont. Eenzaamheid leidt voor statushouders van 25 tot 35 vaak tot psychische problemen. Ze vallen buiten de jeugdzorg, moeten zelf hun problemen zien op te lossen en een bestaan opbouwen.

Daar gaat Life Goals for Social Change bij helpen. Dit programma wil jonge vluchtelingen (25 tot 35 jaar) in hun kracht zetten zodat zij zelfstandig hun toekomst kunnen vormgeven. Dat kan als ze veerkracht tonen, zich bewust zijn van hun eigen behoeftes en sterke sociale relaties hebben opgebouwd.

Doelgroep: statushouders in de leeftijd van 25 tot 35 jaar.
Partners: SPAT Verandert, Stichting Samah, Vluchtelingenwerk Amsterdam, Vluchtelingenwerk Utrecht, Stichting Life Goals Amsterdam en Veld 42.

Vragen of interesse? Mail dan naar minke.vanderkooi@stichtinglifegoals.nl.

Life Goals for Social Change

Sport- en beweegprogramma

Daar werken we aan met een sport- en beweegprogramma. Statushouders weten zelf de weg naar een vereniging niet te vinden. Verenigingen op hun beurt zijn vaak niet toegerust voor jonge vluchtelingen die hun eigen problematiek meenemen. Terwijl sport juist laagdrempelig kan zijn en een plek kan zijn waarin jongeren zichzelf kunnen zijn. Vandaar dit op maat gesneden programma.

Amsterdam en Utrecht

Life Goals for Social Change gaat van start in Amsterdam en Utrecht. Op beide locaties is plek voor 10 tot 15 statushouders per blok van 10 weken. We bieden meerdere trajecten aan, want het programma duurt 2 jaar.

In Amsterdam is de uitvoering in handen van Stichting Life Goals Amsterdam, in Utrecht van Veld 42. En van de statushouders zelf, want we vragen van hen zelf het sportprogramma vorm te geven.

Meer informatie over Stichting Life Goals