European Life Goals Games 2021

De European Life Goals Games 2021 is een groots opgezet sociaal sportevenement. In een week tijd kunnen meer dan 400 kwetsbare deelnemers uit tien Europese landen de kracht van sport ervaren. De European Life Goals Games 2021 wordt gehouden in september 2021, tijdens de European Week of Sport 2021. Het sportevenement is speciaal ontworpen om sportparticipatie en sociale inclusie te bevorderen. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Commissie.

Partners: Europese Commissie, Leger des Heils, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Doelgroep: Kwetsbare personen uit verschillende Europese landen.

Sociaal sportevenement voor mensen uit de opvang

De week van de European Life Goals 2021 staat volledig in het teken van sport, broederschap en het opdoen van nieuwe ervaringen staat. Een week waarin alle deelnemers in hun kracht worden gezet.

Veel deelnemers kennen een moeilijk leven. Een dak boven het hoofd en een dagelijkse maaltijd zijn belangrijker dan geregeld sporten en bewegen. Toch draagt sporten bij een gezonder leven en regelmaat. Door deel uit te maken van een team doen deelnemers sociale vaardigheden op en krijgen ze meer zelfvertrouwen.

Naast de 400 deelnemers is er een belangrijke rol weggelegd voor vrijwilligers uit de doelgroep. Zo doen zij werkervaring op en dragen zij verantwoordelijkheid. Dat is goed voor hun zelfvertrouwen en draagt ook weer bij aan de participatie van de deelnemers.

Een evenement als de European Life Goals 2021 neemt ook veel vooroordelen weg over dak- en thuislozen en andere mensen die een beroep moeten doen op opvang. Uit eerdere evenementen weten we dat er meer begrip ontstaat als bezoekers zelf in contact komen met mensen uit de doelgroep.

Meer informatie over Stichting Life Goals