René van Rijswijk

Ambassadeur Stichting Life Goals

René van Rijswijk

Ambassadeur Stichting Life Goals

René van Rijswijk (3 januari 1971) was aanvaller bij onder meer NEC, RKC Waalwijk en Cambuur Leeuwarden. Gedurende zijn carrière speelde hij 314 competitiewedstrijden in het betaald voetbal, waarin hij 31 doelpunten scoorde. Kenmerkend aan Van Rijswijk was zijn opvallende lange paardenstaart. Hij scoorde niet vaak, maar als hij scoorde waren zijn doelpunten vaak fraai, zoals een legendarische goal tegen Ajax.

Bij zijn laatste voetbalclub Cambuur Leeuwarden zette Van Rijswijk zich steeds vaker in voor maatschappelijke projecten. De projecten zette Van Rijswijk zelf op. Door jarenlange ervaring en theoretische kennis vanuit een psychologiestudie raakte hij steeds meer thuis in de maatschappelijke sector.

Via het lokale Life Goals programma in Leeuwarden was René van Rijswijk al jaren betrokken bij Stichting Life Goals. Nadat van Rijswijk met zijn dames straatvoetbalteam uit Leeuwarden de Homeless World Cup in Chili bijwoonde, werd  hij gevraagd om zich te ontfermen over de nationale Life Goals Selecties. Sinds de Homeless World Cup Amsterdam 2015 staat Van Rijswijk aan het roer als bondscoach van de Nationale Life Goals Selecties. Van Rijswijk is hierin verantwoordelijk voor de selectie, begeleiding en uitvoer van de internationale trajecten van Life Goals.

Naast zijn rol als bondscoach zet Van Rijswijk zich in voor de Cursus Maatschappelijk Sportcoach. Hierbij ondersteunt hij de cursisten met zijn ervaringen en voorbeelden vanuit de praktijk.

Meer informatie over Stichting Life Goals