Peter Coenen

Voorzitter CJVV

Peter Coenen

Voorzitter CJVV

“Je moet elkaar verder helpen”

Voetbalvereniging CJVV uit Amersfoort maakt er werk van maatschappelijk actief te zijn. Voorzitter Peter Coenen gelooft in de kracht van partnerships.

“Er is veel draagvlak bij de club om meer te doen dan alleen voetbal aan te bieden aan de bestaande leden. Bij CJVV voetballen al jaren mensen met een verstandelijke beperking. Echt een verrijking voor de club. Het relativeert geweldig, winst of verlies maakt opeens niets meer uit als je ziet dat zij plezier hebben.”

“We hebben hier in Amersfoort een prachtige accommodatie die we graag willen openstellen voor een bredere groep kwetsbare mensen. Dat past binnen ons beleid. Alleen moet je het dan nog wel organiseren. Daarom ben ik blij met Life Goals. Zij jagen aan, brengen partijen bij elkaar en hebben een goed programma. Als vereniging heb je partners nodig om dit goed aan te pakken.”

“We hebben net Maatschappelijke Sportcoaches opgeleid. De coaches weten nu hoe ze met mensen met een verslavingsverleden moeten omgaan. Helemaal goed. Die kennis hebben wij niet in huis, Life Goals wel. Dat bedoel ik met partnership. Je moet elkaar verder helpen. Daarom ben ik ook met plezier lid van de Raad van Inspiratie geworden.”

Meer informatie over Stichting Life Goals