Saamhorigheid groot tijdens sport- en beweegfestival Life Goals Apeldoorn

Op vrijdag de 27e augustus scheen de zon en genoten meer dan 100 mensen van het sport- en beweegfestival bij voetbalvereniging a.v.v. Columbia in Apeldoorn. Wethouder Willems verzorgde de aftrap. Kortom het was een geweldige sportieve dag!

Life Goals ApeldoornDeelnemers aan dit festival kwamen uit alle richtingen en deden mee aan voetballen, wandelen, hardlopen en kickboksen. De buitjes hier en daar, mochten de pret niet drukken. Voor de deelnemers is het sporten en bewegen een heel goede manier om op andere gedachten te komen en hun problemen even te vergeten, of zelfs om er anders mee om te gaan. Deelnemer Maarten is steeds geraakt door de liefdevolle benadering: ,,Wat voor mij heel fijn is, is dat ik zonder oordeel word benaderd. Ik ben hier Maarten van het kickboksen. Het brengt me echt op andere gedachten en het is voor mijn lichaam ook goed. Voor mij is Life Goals echt een blijvertje.” Ook voor deelnemer Adjami is het heel fijn: ,,Healthy body, healthy mind.” zegt hij en richt zich weer op de clinic kickboksen. En voor deelnemer Alexander is het vooral de positiviteit die hem aanspreekt.

Bernard de Vries, secretaris Life Goals Apeldoorn geeft aan dat het zien van de lachende gezichten het enige is waar hij het voor doet: ,,Dat is steeds mijn drijfveer. Ook in mijn contacten met de gemeente Apeldoorn en de verschillende zorginstellingen houd ik dat voor ogen. De verschillende organisaties hebben aangegeven door te willen gaan met Life Goals Apeldoorn. Zij hebben tijdens dit event tijd vrijgemaakt om over de toekomst en borging van Life Goals Apeldoorn te bespreken. Het ervaringsverhaal van deelnemer Maarten, sprak daarbij tot de verbeelding.

Life Goals ApeldoornDank
De organisatie dankt alle samenwerkende partners, maatschappelijke sportcoaches en vrijwilligers van Leger des Heils,  IrisZorg Riwis Zorg & Welzijn, Stimenz, Accres, Rene Diks van The Gym, a.v.v. Columbia,  AV Veluwe,Gemeente Apeldoorn en Life Goals Nederland. En ook dank aan Pim Mulder van 11teamsports voor het aanbieden van voetbalschoenen en Marcel van de Bruinhorst van BMMV voor de tenues. De samenwerking en hulp hebben geleid tot een geweldige dag en het verder wekelijks aanbieden aan zeker 50 kwetsbare Apeldoorners van sport- en beweegactiviteiten. Deelname aan de activiteiten groeit nog wekelijks. We hebben inmiddels ondervonden dat dit werkt en er door te bewegen en te sporten kansen zijn voor mensen weer (beweeg en sport)plezier te ervaren.

Binnenkort neemt een afvaardiging van Life Goals Apeldoorn deel aan de European Life Goals Games, die van 14 september tot en met 18 september plaatsvinden op het Jaarbeursplein in Utrecht. Voor meer informatie kijk op www.europeanlifegoalsgames.com. Wil je meer weten over de Apeldoornse Life Goals activiteiten en/of een keer meedoen kijk dan even op www.lifegoalsapeldoorn.nl.

Alle foto’s zijn te vinden op de Facebook van Stichting Life Goals Nederland!

Apeldoorn

Van links naar rechts: Maarten, Alexander en Adjami.

Life Goals Apeldoorn