Life Goals Nijmegen

Over Life Goals Nijmegen

Life Goals Nijmegen wil door middel van het Life Goals sportprogramma in Nijmegen kwetsbare groepen de weg naar de verenigingen laten vinden. Alle aangesloten partijen zijn er van overtuigd dat sport een belangrijk middel is en bijdraagt aan een betere gezondheid, zowel mentaal als fysiek.

Sport maakt het mogelijk grenzen te verleggen en het gevoel van eigenwaarde te hervinden. Bovenal leiden sporten en bewegen tot sociale inclusie. Sport is het middel, niet het doel. Binnen dit initiatief verbindt Life Goals Nijmegen de zorginstellingen, sport aanbieders en overige partners. Dankzij deze nieuwe verbindingen kan er een sportaanbod worden gecreëerd voor mensen die vaak geen toegang hebben tot regulier sportaanbod.

RIBW Nijmegen & Rivierenland
‘Sporten bij een reguliere vereniging is voor mensen met een psychiatrische aandoening stressvol. Wij hebben zelf maar beperkt budget en tijd om ze te begeleiden. De samenwerking met Orion zorgt bijvoorbeeld voor een mooie tussenstap. Zo kunnen onze cliënten bij een reguliere club sporten onder begeleiding van goed opgeleide Maatschappelijke Sportcoaches,’  zegt Margot Guitjens, coördinator bij RIBW Nijmegen & Rivierenland op het gebied van een gezonde leefstijl. ‘In onze visie draagt bewegen bij aan het herstel van onze cliënten. Ze zitten daardoor letterlijk en figuurlijk beter in hun vel.’ Vervolgt ze.

Sportprogramma
Zie onderaan deze pagina het huidige sportprogramma van Life Goals Nijmegen.

Samenwerkingspartijen:
Gemeente Nijmegen, RIBW Nijmegen & Rivierenland, Pro Persona , Buurtteams Volwassenen, IrisZorg,  Leger des Heils, Quiet Nijmegen, SV OrionSportscentre Fudochi, NABAROC Nijmegen en Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Nijmegen is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals programma’s die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Adres:

Nijmeegsebaan 143
6525 DX Nijmegen

Contact:

Rik Jansen
Mobiel: +31651121736
Rik.Jansen@stichtinglifegoals.nl

Activiteiten Life Goals Nijmegen

Dinsdag

Sport & Spel
Dennenstraat 25
Aanmelden via Rogier Pengel: rogierpengel@hotmail.com, 06 47 03 79 75