For English, click here

Life Goals Games 2022

DeEuropean Life Goals Gameswaren een succes afgelopen zomer, daarom konden we niet anders dan hier een vervolg aan geven: de Life Goals Games. De Life Goals Games zijn een jaarlijks sociaal sportevenement waarin kwetsbare deelnemers met elkaar de kracht van sport ervaren. Deze vinden plaats op 1 september in het Olympisch Stadion in Amsterdam van 09.30 uur tot 18.00 uur.

Veel deelnemers kennen een moeilijk leven. Een dak boven het hoofd en een dagelijkse maaltijd zijn belangrijker dan geregeld sporten en bewegen. Toch draagt sporten bij een gezonder leven en regelmaat. Door deel uit te maken van een team doen deelnemers sociale vaardigheden op en krijgen ze meer zelfvertrouwen.

We organiseren zowel een Straatvoetbaltoernooi als een Sport- en Beweegfestival. Hieronder leggen we je wat meer uit over de twee losse activiteiten.

Straatvoetbaltoernooi

Het straatvoetbaltoernooi bestaat uit een 4-tegen-4 straatvoetbalcompetitie op vier velden. De finales van de competitie met eerdere edities in Dordrecht en Harderwijk vinden plaats, maar teams kunnen zich ook aanmelden voor enkel het toernooi in Amsterdam. Teams bestaan uit zes deelnemers. Wie gaat er met de beker naar huis? Let wel: ook FairPlay-punten tellen mee, dus een rode kaart zal het team niet ver brengen in de wedstrijd.

LET OP: Het mannentoernooi zit vol (ook de gemixte teams doen mee aan dit toernooi). Aanmelden kan nog, maar dan kom je op de reservelijst. Wel is er nog plek voor de Sportdag! Aanmelden kan via www.stichtinglifegoals.nl/sportdag.
Vrouwenteams kunnen zich nog wel aanmelden voor het straatvoetbaltoernooi!
Aanmelden Straatvoetbaltoernooi

Sport- en Beweegfestival

Naast de 4-tegen-4 straatvoetbalcompetitie organiseren we ook een laagdrempelig Sport- en Beweegfestival. We willen namelijk – naast voetbal – ook dat iedereen zichzelf zowel fysiek als mentaal ontwikkelt aan de hand van andere sporten. Denk hierbij aan sporten als kickboksen, basketbal, volleybal, wielrennen en tafeltennis. Niveau is hierbij niet vereist, het gaat puur om de kennismaking met verschillende sporten.

Meld je aan voor het Sportfestival via onderstaande link.

Aanmelden Sportfestival

Warming-up event

Op 31 augustus organiseren we ook een warming-up event bij A.S.V. de Dijk in Amsterdam! Laat in je aanmelding voor het straatvoetbaltoernooi dan ook weten of je erbij bent op 31 augustus of dat we je alleen zien bij de Life Goals Games op donderdag 1 september in het Olympisch Stadion.

Ontmoet Mike, deelnemer van Life Goals Amsterdam

Mike sport al zijn hele leven. Vroeger voetbal op hoog amateurniveau bij AFC in Amsterdam Zuid, hij schopte het zelfs tot het Amsterdams jeugdelftal. Later een aantal jaar in militaire dienst. Altijd fit. Een mooie tijd, volgens hem, die hem vormde tot wie hij nu is. Maar ook de tijd waaraan hij trauma’s overhield, en PTSS, en uiteindelijk een verslaving.

Nu is Mike clean. Al 23 maanden. Dat ging niet zomaar. Hij moest er z’n leven voor omgooien, vertelt hij. ‘Toen ik de kliniek uitkwam ben ik alles gaan veranderen. M’n voeding, op tijd naar bed, elke dag bewegen.’ De routines uit het leger kwamen weer terug. En hij begon met kickboxen. ‘Ik stond elke dag om zeven uur op voor zaktraining’. Daarna werd hij kickboxtrainer bij TruColours en kwam hij in aanraking met Life Goals.

Mike is ook op 1 september aanwezig om kickboxtrainingen te geven en anderen te ondersteunen om hun doelen te bereiken. Zijn hele verhaal lees je hier.

De Life Goals Games wordt mede mogelijk gemaakt door

Meer informatie over Stichting Life Goals