Life Goals Games

De Life Goals Games zijn ons jaarlijkse sociale sportevenement waarin kwetsbare deelnemers met elkaar de kracht van sport ervaren. In 2022 vond het plaats in het Olympisch Stadion in Amsterdam

Veel deelnemers kennen een moeilijk leven. Een dak boven het hoofd en een dagelijkse maaltijd zijn belangrijker dan geregeld sporten en bewegen. Toch draagt sporten bij een gezonder leven en regelmaat. Door deel uit te maken van een team doen deelnemers sociale vaardigheden op en krijgen ze meer zelfvertrouwen.

Life Goals Games

Meedoen

Door een dal gaan en daar door sport en met hulp van anderen weer uitkomen, dat is wat de deelnemers aan de Life Goals Games gemeen hebben. Dat vraagt om een positieve instelling en dat merkte je aan de sfeer in het Olympisch Stadion. Er werd fanatiek gesport, maar ook veel gelachen. Ook de ijscokar, de koffietent en de frietwagen droegen bij aan de gemoedelijke sfeer. Of er nu gewonnen werd of niet, iedereen deed mee. En daar gaat het uiteindelijk om.

Lees hier het hele verslag van de dag.

Ontmoet Mike, deelnemer van Life Goals Amsterdam

Mike sport al zijn hele leven. Vroeger voetbal op hoog amateurniveau bij AFC in Amsterdam Zuid, hij schopte het zelfs tot het Amsterdams jeugdelftal. Later een aantal jaar in militaire dienst. Altijd fit. Een mooie tijd, volgens hem, die hem vormde tot wie hij nu is. Maar ook de tijd waaraan hij trauma’s overhield, en PTSS, en uiteindelijk een verslaving.

Nu is Mike clean. Al 23 maanden. Dat ging niet zomaar. Hij moest er z’n leven voor omgooien, vertelt hij. ‘Toen ik de kliniek uitkwam ben ik alles gaan veranderen. M’n voeding, op tijd naar bed, elke dag bewegen.’ De routines uit het leger kwamen weer terug. En hij begon met kickboxen. ‘Ik stond elke dag om zeven uur op voor zaktraining’. Daarna werd hij kickboxtrainer bij TruColours en kwam hij in aanraking met Life Goals.

Mike was aanwezig om kickboxtrainingen te geven en anderen te ondersteunen om hun doelen te bereiken. Zijn hele verhaal lees je hier.

Mike

Partners