Projecten

Wil je zelf aan de slag met een sociaal sportinitiatief? Wil je als zorg- of welzijnsinstelling, sportondernemer of vereniging meer aandacht voor sport en groepen in een sociaal kwetsbare positie? Laten we dan samen optrekken. Wij hebben projecten ontwikkeld voor specifieke doelgroepen in een sociaal kwetsbare positie, maar adviseren je ook graag als je een eigen Life Goals project wil opzetten voor jouw doelgroep. Bekijk hieronder onze projecten voor de mogelijkheden tot samenwerking of neem contact op.

Je eigen Life Goals project

Je eigen Life Goals project ontwikkelen?
Wij gaan graag met je in gesprek over hoe wij je kunnen begeleiden bij het ontwikkelen van een eigen Life Goals project. Past jouw idee dus niet in één van onderstaande kant en klare projecten? Neem dan contact op voor een project voor jouw doelgroep in een sociaal kwetsbare positie.

Kant en klare projecten

Projecten

MDT Set Your Life Goals uitvoeren?
Iets goeds doen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten en tegelijkertijd je eigen talenten ontdekken. Dat is bedoeling van de MDT, de maatschappelijke diensttijd. Waarom niet via de sport? Het project MDT Set Your Life Goals biedt kwetsbare jongeren een kans om met sport het verschil te maken en te werken aan hun eigen toekomst.

Doelgroep: jongeren in een sociaal kwetsbare positie van 14 t/m 27 jaar, maar de MDT staat open voor alle jongeren. Denk hierbij aan jongeren die dreigen vast te lopen in het onderwijs, vroegtijdig schoolverlaters of jongeren zonder startkwalificatie.
Partners:  Spurd, Sport-ID, 3×3 Unites, Jibb+, LEVgroep Helmond, Gemeente Harderwijk, Stichting Sport-Z, Fitfabriek, Life Goals Amsterdam, Sportaal, Dordt Sport, Life Goals Zaandam, Leger des Heils Utrecht.

Projecten

Life Goals Youth tot stand brengen?
Life Goals Youth is opgezet om jongeren nieuw perspectief te bieden en strafbaar gedrag te voorkomen. Een nieuw preventief project gericht op jongeren die rond hun achttiende jaar buiten de boot dreigen te vallen. Veel van deze jongeren zijn eerder met justitie in aanraking gekomen en kampen met diverse problemen. Met dit op maat gemaakte sportprogramma willen wij deze jongeren bereiken. Life Goals Youth wordt in 10 gemeenten uitgevoerd en gaat ongeveer 500 jongeren bereiken.

Partners: Postcode Loterij, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, VSB Fonds, Ministerie van Justitie en Veiligheid, Leger des Heils
Doelgroep: kwetsbare jongeren boven de 18.

Meedoen aan Welkom in de Sport?
De oorlog in Oekraïne heeft geresulteerd tot een toestroom aan vluchtelingen in Nederland. Wij willen hen graag de mogelijkheid bieden om te sporten. Door te sporten, zullen zij hopelijk heel even hun problemen vergeten, andere mensen ontmoeten en positieve energie voelen. Ook vluchtelingen en/of statushouders uit andere onveilige landen zijn welkom.

Doelgroep: vluchtelingen en/of statushouders in Nederland.

AMIF activering
AMIF activering heeft een duurzamer karakter dan Welkom in de Sport en biedt jonge bewoners van asielzoekerscentra rust, plezier en positiviteit door middel van sport. Het biedt structuur en veiligheid zodat stress vermindert en de leefbaarheid op het asielzoekerscentrum wordt vergroot in een project op maat van 20 weken.

Ben je een lokale sportaanbieder, verenigingsbestuur, ondernemer of zorgverlener en wil je dit project uitvoeren? Op dit moment zijn de partnerplekken voor de AMIF activering gevuld. Wij hopen dit project in de toekomst uit te breiden op meer locaties. Wil je op de hoogte blijven van de partnermogelijkheden van dit project?  Meld je dan hier aan voor onze subsidiecall.

Doelgroep: vluchtelingen en/of statushouders in Nederland.

Aanmelden subsidiecall
Projecten

Life Goals for Social Change aanbieden?
Je bent nieuw in een land, kent nauwelijks mensen en weet amper de weg. Eenzaamheid ligt op de loer. En met eenzaamheid, stress en depressie. Om dat te voorkomen is er Life Goals for Social Change. Dit project is onderdeel van Geestkracht van FNO en helpt jonge statushouders via sport aan hun toekomst te werken én Nederlanders te leren kennen.

Doelgroep: statushouders in de leeftijd van 25 tot 35 jaar.
Partners: Stichting Samah, Vluchtelingenwerk Amsterdam, Vluchtelingenwerk Utrecht, Stichting Life Goals Amsterdam, FNO en Veld 42.

Projecten

Ook Joining Forces realiseren?
Voor het ministerie van Defensie hebben we een project ontwikkeld met als doel (ex)militairen te begeleiden naar een passende baan. Sport is een belangrijk onderdeel van het programma. In 4 jaar tijd nemen 1.600 mensen deel die werken aan nieuw perspectief.

Partners: SPAT verandert, ministerie van Defensie, European Investment Bank.
Doelgroep: (ex)militairen

Meer informatie over Stichting Life Goals

Meer informatie over Stichting Life Goals of zelf één van de projecten uitvoeren?