Kledinginzamelingsactie sportverenigingen: voor goed doel én clubkas

By 14 March 2014 No Comments

ZEIST, 14 maart 2014 – In samenwerking met het Leger des Heils ReShare organiseert Stichting Life Goals een landelijke kledinginzamelingsactie voor sportverenigingen, genaamd ‘Het Leger kan de kleren krijgen’. Hiermee kunnen sportverenigingen in Nederland op eenvoudige en leuke manier extra inkomsten genereren voor hun clubkas. Tegelijkertijd leveren de verenigingen een bijdrage aan het welzijn van dak- en thuislozen in hun eigen regio.

Het Leger kan de kleren krijgen, en win een waardecheque van duizend euro voor aanschaf van sport- en spelmateriaal!

Hoe werkt het?
Tot 31 december hebben verenigingen de tijd om kleding in te zamelen. Deze kleding is geld waard. De helft van de opbrengst is voor de vereniging en de andere helft is ter de ondersteuning van het Dutch Street Cup-team uit de regio van de club. De kledinginzamelingsactie wordt ondersteund door Leger des Heils ReShare, die sportverenigingen voorziet van advies en communicatiemiddelen om deze actie tot een groot succes te maken. De sportvereniging die aan het einde van de actie de meeste kleding inzamelt, ontvangt een waardecheque van duizend euro voor de aanschaf van sport- en spelmateriaal.

Dutch Street Cup
De Dutch Street Cup is één van de sportprogramma’s Stichting Life Goals. Met deze landelijke sportcompetitie worden dak- en thuislozen actief betrokken bij de samenleving. De jaarlijkse competitie vindt plaats in twintig Nederlandse steden en wordt in september beslist tijdens het finaleweekend op het Museumplein in Amsterdam. De winnaar mag Nederland vertegenwoordigen tijdens de Homeless World Cup, die dit jaar plaatsvindt in Chili.

Ja, het Leger kan de kleren krijgen!
Bent u met uw vereniging geïnteresseerd in deze actie? Klik op HET LEGER KAN DE KLEREN KRIJGEN en vul het contactformulier in. ReShare bespreekt graag de mogelijkheden voor kledinginzameling op uw sportvereniging.