Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Gemeenteraadsverkiezingen

Op 16 maart vinden de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 plaats. Wij vragen daarom door heel Nederland aandacht voor sport voor iedereen aan de lokale politiek. En met iedereen bedoelen wij ook sociaal kwetsbaren, zoals dak- en thuislozen, (ex)-verslaafden, statushouders en mensen met ggz-problematiek. Deze groep sociaal kwetsbaren wordt steeds groter en wordt helaas te vaak niet bereikt door het reguliere sportaanbod. Terwijl sport juist voor hen het verschil kan maken. In onze Position paper lees je meer over waarom we hier aandacht voor vragen.

Voor deze vergeten groep hebben wij een stemhokje ontworpen. Zo inspireren wij gemeenteraadsleden om sport voor iedereen hoger op de politieke agenda te zetten. Zodra je het stemhokje ingestapt bent, luister je daar in een video naar het verhaal van één van de Life Goals deelnemers en breng je daarna je stem uit middels een stembiljet voor ‘sport voor iedereen, dus óók sociaal kwetsbaren’. We zouden het erg waarderen als je ook digitaal je stem uitbrengt voor ‘sport voor iedereen, dus óók sociaal kwetsbaren’. Zo vergroten we onze boodschap en zorgen we er samen voor dat sport voor mensen in een kwetsbare positie hoog op de politieke agenda komt te staan.

Hoe kan je je stem uitbrengen?
We leggen je graag uit hoe je de boodschap zelf ook digitaal kan verspreiden. We doen een voorstel voor verschillende social posts en zorgen ervoor dat je de video’s zelf kan delen op je eigen social kanalen! Hier kan je de verschillende video’s vinden. Je kan de video’s downloaden en ze vervolgens zelf uploaden via je eigen kanalen.

Voorstel copy
1. Post (video van Jasper of Saskia)
Op 16 maart vinden de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 plaats. Stichting Life Goals vraagt daarom door heel Nederland aandacht voor sport voor iedereen aan de lokale politiek. En met iedereen bedoelen zij ook sociaal kwetsbaren, zoals dak- en thuislozen, (ex)-verslaafden, statushouders en mensen met ggz-problematiek. Ik steun de visie van Stichting Life Goals, en breng daarom ook digitaal mijn stem uit voor ‘sport voor iedereen, dus óók sociaal kwetsbaren’. Zo draag ik bij aan een maatschappij waarin niemand buitenspel staat.

#neveroffside #lifegoalsnederland #lifegoals #gemeenteraadsverkiezingen #sportdebat #sportvooriedereen

2. Post 2 (video van Jasper of Saskia)
De groep sociaal kwetsbaren wordt steeds groter en wordt helaas te vaak niet bereikt door het reguliere sportaanbod. Terwijl sport juist voor hen het verschil kan maken. Om aandacht te vragen voor deze vergeten groep doet Stichting Life Goals een oproep om te stemmen voor ‘sport voor iedereen, dus óók sociaal kwetsbaren’. Ook ik steun de visie van Stichting Life Goals en hoop daarmee dat sport voor mensen in een sociaal kwetsbare positie geagendeerd wordt. Zo gaan we samen naar een maatschappij waarin niemand buitenspel staat!

Waar is het stemhokje te vinden?

De komende periode tot aan de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 gaan we heel wat debatten af met het Life Goals stemhokje. We hopen dat we daarmee zo veel mogelijk aandacht genereren rondom sport voor sociaal kwetsbare mensen en dat er zoveel mogelijk mensen het Life Goals stemhokje ingaan om hun stem uit te brengen. Hieronder zie je de planning.

• Groningen – 3 maart 2022 – Sportdebat
  • Amsterdam – 3 maart 2022- Sportdebat
  • Utrecht – 4 maart 2022 – MDT Sportfestival
  • Apeldoorn – 8 maart 2022- Sportdebat
  • Nijmegen – 9 maart 2022 – Verkiezingsdebat
  • Den Haag – 10 maart 2022 – Tweede Kamer

Heel erg bedankt voor je steun. Laten we er zo samen voor zorgen dat sport hoog op de politieke agenda komt te staan en dat er niemand buitenspel komt te staan in onze maatschappij.

Vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met Karlijn Hermens, karlijn.hermens@stichtinglifegoals.nl.

Deze kandidaat-raadsleden gingen je al voor

Meer informatie over Stichting Life Goals