Life Goals Purmerend

Over Life Goals Purmerend

In Purmerend geldt: sporten is voor iedereen! Met het Life Goals Programma willen wij mensen die al langere tijd geen toegang hebben tot sporten weer in beweging krijgen.

Life Goals Purmerend is een samenwerkingsverband tussen AOP (Algemeen Opvangcentrum Purmerend), Leviaan, Reakt, Spurd,
vv De Wherevogels en Rugby Club Waterland. Life Goals Purmerend richt zich op Purmerenders van 18+ met meervoudige problematiek. Voor hen kan sporten/bewegen en elkaar ontmoeten in een veilig sportklimaat het vonkje zijn om weer in beweging te komen.

De methodiek van Life Goals is gebaseerd op beweging. Letterlijk en figuurlijk, omdat mensen door actief deel te nemen aan de programma’s werken aan lichaam en geest. Sport wordt ingezet als middel om mensen op het gebied van zelfvertrouwen, discipline, respect en doorzettingsvermogen te versterken.

Er zijn iedere week, onder begeleiding van acht door Life Goals Nederland opgeleide Maatschappelijke Sportcoaches, sportieve activiteiten (voetbal en bootcamp). De coaches zijn afkomstig van de samenwerkingspartners. Zij zijn met hun betrokkenheid, enthousiasme en deskundigheid bepalend voor het succes van het programma. Zij coachen niet om het winnen, maar hebben vooral oog voor de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemers.

Samenwerkingspartijen:
Rugby Club Waterland (RCW), vv De Wherevogels, Spurd, Leviaan, Reakt, AOP (Algemeen Opvangcentrum Purmerend).

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Purmerend is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals Programma’s die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Projecten in Purmerend

Structureel programma
Binnen onze programma’s staat het concept positieve gezondheid centraal.
De programma’s bestaan uit twee elementen: ten eerste een stuk deskundigheidsbevordering voor Buurtsportcoaches (of andere coaches) over kwetsbare doelgroepen. Daarnaast krijg je als gemeente toegang tot de Life Goals Monitor om het maatschappelijke effect van het programma en de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers te monitoren.

MDT Set Your Life Goals
Iets goeds doen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten en tegelijkertijd je eigen talenten ontdekken. Dat is bedoeling van de MDT, de maatschappelijke diensttijd. Waarom niet via de sport? MDT Set Your Life Goals biedt kwetsbare jongeren een kans om met sport het verschil te maken en te werken aan hun eigen toekomst.

Life Goals Youth
Life Goals Youth is opgezet om jongeren vanaf hun 18de jaar nieuw perspectief te bieden en strafbaar gedrag te voorkomen. Met dit op maat gemaakte sportprogramma bieden wij gemeenten de helpende hand om deze jongeren te bereiken, wij maken hen namelijk minder vatbaar voor het criminele pad!

Meer informatie over de projecten? Klik hier!

Lokaal nieuws Life Goals Purmerend

Activiteiten Life Goals Purmerend

Dinsdag

Voetbal