Life Goals Enschede

Over Life Goals Enschede

Life Goals Enschede wil bijdragen aan een stad waarin niemand buitenspel staat en gebruikt de kracht van sport om mensen weer mee te laten doen.

Life Goals Enschede werkt met de Life Goals Methodiek die gebaseerd is op het activeren en integreren van kwetsbare doelgroepen door middel van sport.

Doelgroepen die participeren binnen het Life Goals Programma zijn:

1. Statushouders (2 groepen)
  2. 50+’ers Fit & Smove (4 groepen)
  3. Arbeidsfit SmG (2 groepen)
  4. Leger des Heils (1 groep)

De doelgroep die Life Goals Enschede bedient heeft grote behoefte aan structuur, sociale contacten, taalontwikkeling, laagdrempelige benadering, beweging en de geborgenheid van een vereniging, team of sportprogramma. Life Goals Enschede gaat veelal mensen begeleiden die op trede 1 of 2 van de participatieladder staan. Daarna worden stappen omhoog gemaakt en kan vrijwilligerswerk bij de sportvereniging een einddoel zijn.

Samenwerkingspartijen:
Life Goals Enschede is een coalitie tussen de gemeente Enschede, M-Pact, Leger des Heils, FC Twente, ROC van Twente, Enschedese sportverenigingen en Sportaal.

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Enschede is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals Programma’s die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Projecten in Enschede

Structureel programma
Binnen onze programma’s staat het concept positieve gezondheid centraal.De programma’s bestaan uit twee elementen: ten eerste een stuk deskundigheidsbevordering voor Buurtsportcoaches (of andere coaches) over kwetsbare doelgroepen. Daarnaast krijg je als gemeente toegang tot de Life Goals Monitor om het maatschappelijke effect van het programma en de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers te monitoren.

MDT Set Your Life Goals
Iets goeds doen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten en tegelijkertijd je eigen talenten ontdekken. Dat is bedoeling van de MDT, de maatschappelijke diensttijd. Waarom niet via de sport? MDT Set Your Life Goals biedt kwetsbare jongeren een kans om met sport het verschil te maken en te werken aan hun eigen toekomst.

Life Goals Youth
Life Goals Youth is opgezet om jongeren vanaf hun 18de jaar nieuw perspectief te bieden en strafbaar gedrag te voorkomen. Met dit op maat gemaakte sportprogramma bieden wij gemeenten de helpende hand om deze jongeren te bereiken, wij maken hen namelijk minder vatbaar voor het criminele pad!

Meer informatie over de projecten? Klik hier!

Lokaal nieuws Life Goals Enschede

Adres:

J.J. van Deinselaan 2
7541 BR Enschede

Contact:

Mattijs van den Berg
Mobiel: +31614428364
matthijs@stichtinglifegoals.nl
m.vandenberg@sportaal.nl

Jasper Agelink
Mobiel: +31614428365
jasper@stichtinglifegoals.nl