Life Goals Emmen

Over Life Goals Emmen

Life Goals Emmen is een samenwerkingsverband tussen FC Emmen Naoberschap, Leger des Heils en de gemeente Emmen en wordt mede mogelijk gemaakt door financiële steun van het Oranje Fonds, Sportakkoord Emmen Beweegt en de gemeente Emmen.

Met Life Goals Emmen brengen we de kwetsbare inwoners van de gemeente Emmen in beweging en helpen hen zo beter te participeren in de maatschappij. We richten ons op dak- en thuislozen, mensen met een psychische kwetsbaarheid, mensen met verslavingsproblematiek en langdurig werklozen.

Met de Life Goals Methodiek willen wij de deelnemers gaan activeren om weer mee te gaan doen in de maatschappij. Dit doen wij onder andere door wekelijkse sportmomenten te organiseren en op die manier de deelnemers letterlijk ‘in beweging te krijgen’. Door dit initiatief proberen wij het huidige sportaanbod uit te breiden voor mensen waar het reguliere sportaanbod vaak niet toegankelijk is.

Life Goals Emmen is ontstaan door de samenwerking van de verschillende partijen in het Lokaal Sportakkoord ‘Sportakkoord Emmen Beweegt’. De wens is om de bestaande groep uit te breiden met meer zorgpartijen uit de gemeente Emmen zodat meer deelnemers mee kunnen doen met de verschillende sportmomenten.

Het sportaanbod wordt gerealiseerd door Maatschappelijke Sportcoaches die op verschillende plekken in gemeente Emmen deelnemers gaan begeleiden bij het deelnemen aan wekelijkse sportactiviteiten, Life Goals sessies en de Life Goals Events. Buurtsportcoaches van de gemeente Emmen zijn geschoold tot Maatschappelijke Sportcoach net als een Projectleider van FC Emmen Naoberschap.

Samenwerkingspartijen:
FC Emmen Naoberschap, de Beweegservice, Wender, Cosis, Leger des Heils, Sedna en gemeente Emmen

Contact:
Stefan Sanders
s.sanders@emmen.nl

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Emmen is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals gemeenten die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Activiteiten Life Goals Emmen

Al onze activiteiten zijn gratis!

Activiteiten Life Goals Emmen

Maandag

Gymzaal Oosterstraat, Emmen
Op muziek