Life Goals Amsterdam

Over Life Goals Amsterdam

Life Goals Amsterdam wil bijdragen aan een stad waarin niemand buitenspel staat en gebruikt de kracht van sport om mensen weer mee te laten doen.

Sport maakt het mogelijk om grenzen te verleggen het gevoel van eigenwaarde te hervinden en een nieuw sociaal netwerk te creëren. Het draagt bij aan een betere gezondheid, sociale inclusie en persoonlijke ontwikkeling.

Life Goals Amsterdam is een netwerk van sportaanbieders, zorginstellingen en vrijwilligers die aan de hand van de Life Goals Methodiek kwetsbare Amsterdammers bereiken, motiveren en in hun kracht zet door middel van sport.

Het initiatief verbindt Amsterdamse zorginstellingen, sportaanbieders en bedrijven. Dankzij deze nieuwe verbindingen wordt sportaanbod gecreëerd voor mensen waarvoor het reguliere sportaanbod vaak niet toegankelijk is.

Dit sportaanbod wordt gerealiseerd door 12 Maatschappelijke Sportcoaches die op verschillende plekken in Amsterdam deelnemers gaan begeleiden bij het deelnemen aan wekelijkse sportactiviteiten, Life Goals sessies en de Life Goals Festivals.

Samenwerkingspartijen:
Leger des Heils Goodwillcentra Amsterdam, ExodusDe Regenboog Groep, Here to Support, Daadkr8chtgemeente Amsterdam, AVV SDZ en Protestantse Diaconie | Wereldhuis.

Stichting Life Goals Nederland
Life Goals Amsterdam is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Stichting Life Goals Nederland werkt met lokale Life Goals programma’s die in hun omgeving sportprogramma’s voor kwetsbare mensen aanbieden.

Structureel programma
Binnen onze programma’s staat het concept positieve gezondheid centraal.
De programma’s bestaan uit twee elementen: ten eerste een stuk deskundigheidsbevordering voor Buurtsportcoaches (of andere coaches) over kwetsbare doelgroepen. Daarnaast krijg je als gemeente toegang tot de Life Goals Monitor om het maatschappelijke effect van het programma en de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers te monitoren.

Life Goals Youth
Life Goals Youth is opgezet om jongeren vanaf hun 18de jaar nieuw perspectief te bieden en strafbaar gedrag te voorkomen. Met dit op maat gemaakte sportprogramma bieden wij gemeenten de helpende hand om deze jongeren te bereiken, wij maken hen namelijk minder vatbaar voor het criminele pad!

Life Goals for Social Change
Dit project is onderdeel van Geestkracht van FNO en helpt jonge statushouders via de sport aan hun toekomst te werken én Nederlanders te leren kennen. Voor jonge vluchtelingen is het namelijk moeilijk om mee te doen in Nederland. Niet verwonderlijk: bouw maar eens zelf een sociaal netwerk op als je in een vreemd land woont. Dit project wil jonge vluchtelingen (25 tot 35 jaar) in hun kracht zetten zodat zij zelfstandig hun toekomst kunnen vormgeven.

MDT Set Your Life Goals
Iets goeds doen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten en tegelijkertijd je eigen talenten ontdekken. Dat is bedoeling van de MDT, de maatschappelijke diensttijd. Waarom niet via de sport? MDT Set Your Life Goals biedt kwetsbare jongeren een kans om met sport het verschil te maken en te werken aan hun eigen toekomst.

Meer informatie over de projecten? Klik hier!

Activiteiten Life Goals Amsterdam

Al onze activiteiten zijn gratis!

Activiteiten Life Goals Amsterdam

tom.vanketel@stichtinglifegoals.nl

Life Goals Amsterdam

Partners