Wil jij vrijwilliger worden?

Voor de European Life Goals Games zijn we op zoek naar ruim 100 vrijwilligers om te helpen dit evenement tot een groot succes te maken! De speeldagen zijn op 14 t/m 18 september van ongeveer 09.00-18.00 uur. Je kunt vrijwilliger worden in de volgende domeinen: teams, sport, communicatie, logistiek en hospitality. Meer informatie over alle rollen binnen deze domeinen vind je verderop op deze pagina.

Droom jij al weg bij het idee? Als vrijwilliger bij de European Life Goals Games zorg jij ervoor dat alles perfect verloopt voor de internationale- en nationale deelnemers. Van alles rondom het sporttoernooi tot overnachting, en van catering tot aan de activiteiten op het Jaarbeursplein. Je proeft de sfeer van de wedstrijden en voelt het enthousiasme en de energie van alle deelnemers en fans. Je hebt een rol in een domein dat perfect bij jou past en hebt veel contact met andere vrijwilligers. Dat maakt dat dit event een unieke en onvergetelijke ervaring wordt voor jou.

Op onze website www.europeanlifegoalsgames.com vind je meer informatie over het evenement zelf.

Meld je hier aan en dan zien we elkaar hopelijk snel!

Ben ik geschikt?

Om als vrijwilliger bij de European Life Goals Games aan de slag te gaan gelden een aantal voorwaarden.

• Iedere vrijwilliger dient minimaal 16 jaar of ouder te zijn op 1 juli 2021
  • Iedere vrijwilliger dient beschikbaar te zijn op de trainingsdagen
  • Iedere vrijwilliger dient minimaal alle speeldagen beschikbaar te zijn
  • Iedere vrijwilliger dient een basisniveau Engels te hebben

Val jij binnen deze voorwaarden en ben je geïnteresseerd om mee te helpen tijdens dit grootse sportevenement? Dan zijn wij op zoek naar jou! Tijd om in actie te komen, want de inschrijvingen zijn geopend tot 1 juli. Heb je hier nog vragen over, dan kun je contact opnemen via volunteer.elgg@stichtinglifegoals.nl

Ervaring van een andere vrijwilliger

“Iets moois doen voor een ander zit in mijn genen. De doelgroep voor dit evenement bracht mij ertoe mij aan te melden als vrijwilliger. Zo’n 500 kwetsbare sporters vanuit de hele wereld kregen een unieke ervaring door hun land te mogen vertegenwoordigen op een groot sportevenement.

De grootste beloning die ik als vrijwilliger heb gekregen is het enorme enthousiasme van de deelnemers. Met ieder een eigen cultuur en achtergrond maakten ze onderling plezier, en was er veel respect en waardering voor elkaar. En daaraan mochten wij als vrijwilligers niet alleen een bijdrage leveren, wij werden er door de deelnemers ook nadrukkelijk in meegenomen. Nog steeds ben ik met allerlei deelnemers van over de hele wereld in contact. Een fantastische ervaring!”

Huub Molenaar

Vrijwilliger Homeless World Cup

Domeinen

Teams

Teambegeleiders: De teambegeleiders zijn het eerste aanspreekpunt van de ongeveer 40 deelnemende teams. Elk land krijgt bij voorkeur 1 begeleider. Ze verwelkomen de teams bij aankomst en begeleiden hen de hele event week, zowel tijdens het toernooi als bij extra activiteiten in Utrecht. Het is een unieke kans en er wordt een echte band opgebouwd met een team. De teambegeleiders moeten sowieso Engels spreken, kennis van de taal van het team is handig, maar geen vereiste.

Sport

Pitch managers: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor een soepel verloop van zaken rondom het veld. Je zorgt ervoor dat teams op tijd bij het veld aanwezig zijn, houdt scores bij, en regelt reserveteams indien nodig.

Registratie: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor de registratie van teams. Teams kunnen zich bij hen melden voor elke wedstrijd en overige praktische zaken regelen.

Assistent sportbegeleiders: In deze rol begeleid je de side events die georganiseerd worden, zoals kubbs en penaltyschieten. Je geeft uitleg aan de teams en bezoekers en zorgt dat alles in goede banen verloopt.

Communicatie

Foto coördinatoren: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor het assisteren van de fotografen. Je maakt een planning voor de fotografie en communiceert deze afspraken met teams.

Media assistenten: Deze vrijwilligers dragen zorg voor de aanwezige pers en media. Je bent verantwoordelijk voor het aanmelden en begeleiden van pers over het terrein, en legt daarnaast het contact met de woordvoerder.

Content creators: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de website en social media kanalen. Je zorgt voor de nieuwste informatie, communiceert wedstrijduitslagen en schrijft leuke posts, zodat ook de mensen thuis het evenement kunnen volgen.

Promotors: Promotors zijn enthousiastelingen die de European Life Goals Games promoten en meer informatie geven over het evenement. Dit kan op en rond het Jaarbeursplein gebeuren maar ook in de rest van Utrecht. Engels spreken is een vereiste.

Interviewers: Deze vrijwilligers zullen verschillende spelers/coaches/crew interviewen over hun achtergrond en hoe ze met de European Life Goals Games in aanraking zijn gekomen. Deze verhalen worden gebruikt in de communicatie over het evenement en mogelijk gedeeld met aanwezige media.

Logistiek

Toegangscontrole: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor het aanmelden van bezoekers bij de ingangen van het evenement.

Catering: Deze vrijwilligers helpen bij de uitgifte van maaltijden voor de deelnemers en assisteren bij cateringpunten voor publiek.

Catering VIP: Deze vrijwilligers helpen bij de uitgifte van maaltijden voor de sponsoren in het VIP gedeelte.

Accommodatie: Deze vrijwilligers zijn het aanspreekpunt bij de accommodatie waar de teams verblijven. Je beantwoordt vragen en helpt bij de uitgifte van maaltijden.

Hospitality

Informatiepunt: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor het informatiepunt, waar publiek terecht kan voor informatie en vragen over het evenement.

Host VIP rooms: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor het begeleiden van partners gedurende het evenement. Ze zorgen ervoor dat partners op de juiste plekken zijn op het juiste moment zodat ze zo veel mogelijk meekrijgen van wat er speelt.

Accreditaties genodigden: Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor het aanmelden van genodigden en het uitgeven van accreditaties.

Meld je aan!

De European Life Goals Games wordt mede mogelijk gemaakt door:

Meer informatie over Stichting Life Goals