European Life Goals Games 2021

Het is officieel; Utrecht wordt Host City van de eerste editie van European Life Goals games, die plaatsvinden van 14 tot en met 18 september op en rondom het Jaarbeursplein. De European Life Goals games brengen mensen in beweging die geen of moeilijk toegang hebben tot het reguliere sportaanbod, zoals dak- en thuislozen, statushouders, en tienermoeders. Er zullen rond de 400 deelnemers uit tien Europese landen deelnemen aan het event, met als voornaamste doel de doelgroep meer zelfvertrouwen te geven en hen meer sociale contacten laten opdoen.

Inclusief sporten

Wethouder Maarten van Ooijen is trots op het binnenhalen van het bid: “Dit evenement past bij het Utrechts sportakkoord, waarin een grote rol is weggelegd voor inclusief sporten. We geloven dat deze groep gebaat is bij rolmodellen die laten zien wat sport voor hen betekent. We vervullen graag een pioniersrol met ons gastheerschap.” Naast de sporten voetbal, volleybal en basketbal die op het programma staan in september mag gemeente Utrecht ook andere sporten aandragen.

Sport én intellectuele krachtmeting

Het merendeel van de deelnemers zal op het sportveld de strijd met elkaar aangaan, een kleinere delegatie laat zich vooral uitdagen op intellectueel gebied. Ook een internationaal congres met het thema Sport Impact maakt deel uit van het programma. In de loop van 2021 zal bekend worden welke internationale gastsprekers hun opwachting zullen maken tijdens het congres. Zij zullen hun visie geven op de toegevoegde waarde van sport voor de doelgroep.

Aanmelden als vrijwilliger!

Voor de European Life Goals Games zijn we op zoek naar ruim 100 vrijwilligers in verschillende domeinen! Ben jij geïnteresseerd om als vrijwilliger te helpen tijdens dit grootse en sociale sportevenement? Laat dan hier je e-mailadres achter en blijf op de hoogte, zodat jij je straks als eerste aan kunt melden voor dit unieke vrijwilligersprogramma.

Life Goals Nederland wordt ondersteund door:

Meer informatie over Stichting Life Goals Nederland