Stichting Life Goals x adidas TEAM

Stichting Life Goals en adidas TEAM slaan handen ineen voor krachtige sociale sportinitiatieven in Nederland.

UTRECHT – Adidas TEAM en Stichting Life Goals kondigen vandaag met trots hun strategische samenwerking aan, gericht op het versterken van sociale sportprogramma’s voor mensen in een kwetsbare positie in heel Nederland. Deze partnership combineert adidas’ expertise in sportuitrusting met de bewezen methodiek van Stichting Life Goals op het gebied van sociale sportontwikkeling.

Eslam, gegroeid van deelnemer tot Maatschappelijke Sportcoach bij Life Goals Amsterdam, ontving het eerste echte shirt van Life Goals x adidas TEAM.

De samenwerking stelt Stichting Life Goals in staat om haar bereik significant te vergroten. adidas TEAM zal sportkleding en -materialen leveren voor diverse programma’s, waaronder de Maatschappelijke Sportcoach Cursus en Life Goals Youth. Deze ondersteuning is cruciaal voor het faciliteren van sportactiviteiten die bijdragen aan persoonlijke groei, zelfvertrouwen en maatschappelijke integratie van deelnemers.

Renske Welling van Stichting Life Goals, zegt: “Deze samenwerking met adidas TEAM stelt ons in staat om onze impact te vergroten en nog meer mensen in kwetsbare posities te bereiken via de kracht van sport. Sport zorgt voor een gezonder en vitaler leven en kan het vonkje zijn voor nieuwe energie en zelfvertrouwen, vooral voor degenen die het, het hardst nodig hebben.”

Beide organisaties delen de overtuiging dat sport een krachtig middel is voor positieve verandering. “Bij adidas TEAM geloven we sterk in de transformerende kracht van sport. Door samen te werken met Stichting Life Goals kunnen we een tastbare bijdrage leveren aan het verbeteren van levens door middel van sport. Samen zorgen we ervoor dat niemand buitenspel staat,” aldus Max de Knegt, materiaalman bij adidas TEAM.

Stichting Life Goals zet zich in voor het ontwikkelen van sociale sportprogramma’s voor mensen in kwetsbare posities, waaronder jongeren, mensen in de GGZ, dak- en thuislozen en vluchtelingen. adidas TEAM  is onderdeel van adidas en richt zich op het ondersteunen van sportteams en -organisaties met hoogwaardige sportkleding en -uitrusting.

De samenwerking zal officieel worden afgetrapt op dinsdag 17 en woensdag 18 september tijdens de Life Goals Games in Utrecht. Stichting Life Goals organiseert samen met de Sport Coalitie Utrecht, Gemeente Utrecht en Sportworx twee dagen vol sportieve activiteiten op het Jaarbeursplein.

Leuk nieuws! De eerste 250 aangemelde deelnemers ontvangen een van de eerste een Life Goals x adidas TEAM shirt. Er zijn al heel wat aanmeldingen binnen dus zorg er snel voor dat je je aanmeld via stichtinglifegoals.nl/lifegoalsgames en wie weet zit jij bij de eerste 250 aanmeldingen!

TERUG NAAR NIEUWSOVERZICHT