Noteer dinsdag 17 en woensdag 18 september in je agenda, want de Life Goals Games komen naar Utrecht! Stichting Life Goals organiseert samen met de Sport Coalitie Utrecht, Gemeente Utrecht en Sportworx twee dagen vol sportieve activiteiten op het Jaarbeursplein.

Life Goals Games

De Life Goals Games is hét landelijke multi-sport event van het jaar, speciaal bedoeld voor mensen die om uiteenlopende redenen het een beetje moeilijk hebben in hun leven. Daarom staan vaak aan de zijlijn van onze maatschappij. Life Goals gebruikt sport als middel om hen weer mee te laten doen in onze samenleving. Zie hier een impressie van 2021. Dit jaar werkt Life Goals samen met Gemeente Utrecht, Sportworx en de Sport Coalitie Utrecht, waar 11 zorg- en sportorganisaties samenwerken om passend sportaanbod aan te bieden voor mensen met complexe problematiek. Gedurende twee dagen wordt er een groots multi-sport event georganiseerd met leuke clinics en side-events.

Het Sportworx stadion op het Jaarbeursplein

Samen met Sportworx bouwt Life Goals dit jaar een groots stadion op het Jaarbeursplein. Hier vinden diverse sporttoernooien plaats zoals basketbal, beachvolleybal, tafeltennis en de finale van de Dutch Street Cup. Bezoekers kunnen plaatsnemen op de tribune, maar kunnen ook zelf meedoen met een van de side-events. Andere sporten die tijdens de Life Goals Games aan bod komen, zijn: vechtsport (beachworstelen/kickboksen), pickleball, jeu de boules, freerunning, (hard)lopen, een sport- en spelzone en e-sports.

Warm-up events

Ter voorbereiding op de Life Goals Games worden diverse ‘warm-up’ events georganiseerd door heel Utrecht. Deze events zijn een voorproefje van de sporten die tijdens de Life Goals Games worden gespeeld zodat deelnemers vast kunnen warmdraaien.

Planning warm-up events:

• 26 juli – SveT Cup Voetbaltoernooi
  • 6 augustus – 3×3 basketbaltoernooi
  • 20 augustus – Beachvolleybaltoernooi
  • 25 augustus – Jeu de Boules toernooi
  • N.t.b. – Pickleball

Programma 17 & 18 september: To be continued!

Blijf op de hoogte van het programma en wanneer je je kunt aanmelden via https://stichtinglifegoals.nl/lifegoalsgames/ .