Stichting Life Goals

Maak kennis met Kim!

By 30 October 2023 No Comments

Kim loopt al een tijdje rond bij Life Goals dus het wordt hoog tijd om haar beter te leren kennen!

1. Wie ben je?

Mijn naam is Kim Groen en ik woon Alkmaar. Een stad die dichtbij het strand ligt in Noord-Holland zodat ik maar al te vaak kan kitesurfen als de wind waait (en dat doet het vaak in Nederland ). Ik heb mijn hele leven gehandbald en sinds twee jaar ben ik regelmatig op de padelbaan te vinden. Je zal mij niet vaak zien stilzitten, want naast het sporten houd ik ook erg van gezelligheid met vrienden. Leuke en nieuwe dingen ontdekken met mensen, daar krijg ik energie van. En in de winter ben ik altijd een weekje te vinden op mijn snowboard in de Oostenrijkse Alpen.

2. Hoe ben je bij Life Goals gekomen?

Tijdens mijn master Sport & Beweeginnovatie mocht ik een doelgroep kiezen voor wie ik een sportinnovatie ging ontwikkelen. Ik had altijd al een grote interesse in mensen die niet aan sport- en bewegen doen én voor wie het verenigingsleven niet passend is. Tijdens mijn onderzoek kwam ik erachter dat deze doelgroep een stuk groter is dan ik dacht en er een scala aan redenen zijn waarom mensen niet of nauwelijks bewegen. In deze fase kwam Life Goals Nederland op mijn pad en gelijk was ik enthousiast! Een gave stichting die zich inzet voor inclusiviteit en waarbij iedereen meedoet. Precies waar ik zelf ook voor sta.

3. Wat doe je bij Life Goals?

Ik coördineer het project Maatschappelijke Diensttijd (MDT) Set Your Life Goals. Dit project is gericht op jongeren t/m 30 jaar die (weer) in hun kracht gezet worden door middel van sport. Samen met een grote groep samenwerkingspartners in heel Nederland ontdekken zij hun talenten, ontmoeten deze jongeren andere mensen en doen ze iets voor de samenleving. Een gaaf project om aan mee te doen!

4. Wat zijn jouw eigen Life Goals?

Mijn eigen Life Goal is om te genieten van alles wat ik heb en de mooie mensen die dichtbij me staan. Zo vaak mogelijk op het strand zijn en mooie tripjes maken met mijn campervan. En als daarbij de juiste balans aanwezig is tussen werken en privé is mijn Life Goal behaald !
Heb je nog vragen aan Kim? Mail haar dan op kim.groen@stichtinglifegoals.nl.