Wat bereik je er nou echt mee? Die vraag wordt vaak gesteld. Het vastleggen van tastbare en concrete resultaten van sociale (sport)initiatieven is steeds belangrijker. Alleen welke resultaten breng je in kaart en op welke manier ga je dat doen? Wij hebben een gebruiksvriendelijk onlinemonitoringssysteem ontwikkeld. Dat systeem brengt op een eenvoudige manier de maatschappelijke impact van jouw sportinitiatief in kaart. Zo weten we precies wat de effecten van sport- en beweegactiviteiten zijn op de positieve gezondheid en ontwikkeling van de deelnemers.

We hebben bij alle Life Goals gemeenten de impact van de sportactiviteiten op de deelnemers gemeten. Gedurende het project vullen zowel de begeleider als deelnemer gezamenlijk de scores in. Dat kan tijdens of na een training: invullen kan met een laptop, i-pad of mobiele telefoon en duurt slechts enkele minuten. Het programma kent handige toepassingen voor begeleiders en coaches. Zo kunnen zij eenvoudig rapportages uitdraaien. Groot voordeel is ook dat deelnemers direct worden betrokken bij hun eigen persoonlijke ontwikkeling. Enkele belangrijke resultaten van afgelopen meting:

– 86% van de deelnemers doet sociale contacten op;
– 100% ervaart de activiteiten als een zinvolle dagbesteding;
– 9% wordt lid bij een sportvereniging;
– 20% heeft een betere werksituatie.

Bekijk hieronder de factsheet voor meer informatie. Benieuwd naar hoe ons monitoringssysteem of zelf de Monitor afnemen? Dat kan! Kijk op stichtinglifegoals.nl/monitor voor meer informatie.

impact