Stichting Life Goals zoekt een Projectleider Maatschappelijke Diensttijd

Over ons
Life Goals is in 2010 opgericht om sportprogramma’s voor kwetsbare mensen te ontwikkelen. Wij voeren landelijke lobby en ontwikkelen projecten voor specifieke doelgroepen, zoals dak- en thuislozen, risicojongeren en statushouders. Life Goals speelt in op actuele maatschappelijke problemen en zet sport in voor nieuw perspectief. Voor de komende jaren is een ambitieus doel geformuleerd: Life Goals wil dat iedereen in een sociaal kwetsbare positie in Nederland toegang heeft tot een voor hem of haar aangepast sportprogramma. Voor het project de MDT Set Your Life Goals zijn wij op zoek naar een Projectleider.

Over het project: MDT Set Your Life Goals
Iets goeds doen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten en tegelijkertijd je eigen talenten ontdekken. Dat is bedoeling van de MDT, de maatschappelijke diensttijd. Waarom niet via de sport? Bij Life Goals wordt een MDT aangeboden, die wij de MDT Set Your Life Goals noemen. Deze MDT biedt kwetsbare jongeren een kans om met sport het verschil te maken en te werken aan hun eigen toekomst. Wij organiseren dit project in 18 steden in samenwerking met gemeenten, sportbedrijven en zorginstellingen. Meer informatie over dit project vind je hier.

Over de functie
Voor het realiseren van onze ambitie zoekt Life Goals een Projectleider Maatschappelijke Diensttijd op zzp-basis. Als Projectleider ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van onze partners bij het opzetten, uitvoeren en borgen van het project MDT Set Your Life Goals. Je bent het gezicht van onze organisatie naar de projectpartners, begeleidt gemeenten bij lokale vraagstukken en werkt nauw samen met MDT om het programma te verbeteren. Je bent de schakel tussen het landelijke MDT programma en de lokale MDT uitvoeringsorganisatie. Je beheert alle werkafspraken en bent eindverantwoordelijk voor de gestelde doelen uit het project. Dit doe je in nauwe samenwerking met de manager Projecten, aan wie je ook rapporteert over de voortgang van het project.

Functie-eisen
Projecten leiden is jouw tweede natuur. Op basis van jouw ervaring ben je in staat om de leiding te nemen en je het project eigen te maken. Je bent zelfstartend en kent de weg in het sociaal en maatschappelijk domein.

Wat is nog meer van belang?

• Je hebt 3-5 jaar ervaring in het opzetten en beheren van projecten;
  • Je bent maatschappelijk betrokken en hebt een visie op ontwikkelingen die zich afspelen in het sociaal domein;
  • Je bent in staat om snel te schakelen en rust te brengen;
  • Je weet duidelijke doelen te formuleren en te realiseren;
  • Ervaring met dienstverlening aan gemeenten is een pré;

Wat bieden wij jou?
Jij krijgt bij ons de mogelijkheid om het project naar een volgend niveau te tillen. Om dit gedaan te krijgen, bieden wij:

• Een jong, informeel en flexibel team dat ervan houdt om snel beslissingen te nemen;
    • Veel ruimte voor eigen inbreng;
    • Een hybride werkomgeving met een prettige ontmoetingsruimte in hartje Utrecht;
    • Op basis van zzp voor 8-12 uur per week;
    • Start vanaf 1 januari 2023 tot einde project (medio december 2023);
    • Marktconform tarief;

Heb je interesse?
Stuur dan voor 1 december 2022 een mail met je cv en een korte motivatie naar renske.welling@stichtinglifegoals.nl onder vermelding van “Vacature projectleider MDT”.