We stellen graag onze nieuwe Programmamanager aan je voor, Lalaine! Zij zal voor de verbinding tussen het landelijke en lokale netwerk gaan zorgen.

‘Vanaf jongs af aan heb ik een passie voor het helpen van mensen in nood in een internationale context, ik ben daarbij elke mogelijkheid aangegaan om internationale ervaring op te doen op het gebied van non-profit. De afgelopen jaren heb ik me in het buitenland actief ingezet om op te komen voor verschillende doelgroepen: van het helpen in een boeddhistische opvang in Myanmar tot het begeleiden van Nicaraguaanse kinderen in de nasleep van de politieke onrust. Na het behalen van mijn post-initiële Master in Latijns-Amerika Studies aan de Universiteit van Amsterdam was ik op zoek naar een uitdagende baan waar ik me kon inzetten voor kwetsbare mensen in Nederland. Hoe beter dan dit te doen door sport te in te zetten?Programmamanager

De eerste keer dat ik in aanraking kwam met sport als preventie- en interventiemiddel was toen ik nog op de basisschool zat. Dit was wanneer ik Peninah Nthenya Musimi sprak over haar stichting ‘Safe Spaces’. Bovendien gebruikte zij sportprogramma’s gericht op meisjes en vrouwen in de slums van Kenia. Haar verhaal inspireerde me ontzettend en ik begreep gelijk op wat voor manier sport kon worden ingezet in een bredere, sociale zin voor de persoonlijke ontwikkeling van minderheden. In de tijd dat ik in Latijns-Amerika heb gewoond en gewerkt, heb ik zelf meegemaakt hoe sportprogramma’s ervoor zorgen dat vrouwen hun sociale positie wisten te veranderen. Ook zag ik op welke manier dit verschil maakte in hun levens.

Daarnaast ben ik zelf sportief ingesteld en heb ik daarbij altijd met veel plezier verschillende sporten beoefend. Dit zijn met name outdoor sporten als klimmen, skiën, surfen en hiken en die beleef ik met veel plezier. De functie van Programmamanager was daarom de perfecte combinatie van verschillende interesses. De thema’s die ik in de afgelopen jaren heb behandeld tijdens mijn studies, mijn persoonlijke interesses in het beleid rondom kwetsbare groepen in samenlevingen, en mijn persoonlijke overtuiging in de Life Goals methodiek met sport als middel. Ik ben erg gemotiveerd en heb ontzettend veel zin om door te gaan met me inzetten voor kwetsbare mensen en de Life Goals Programma’s nóg beter en effectiever te maken!

Contact opnemen met Lalaine? Dat kan via lalaine.faber@stichtinglifegoals.nl